خانه / جشنواره / فصلنامه «میراث ایران زمین» در حوزه هنرهای سنتی مقاله می پذیرد

فصلنامه «میراث ایران زمین» در حوزه هنرهای سنتی مقاله می پذیرد

فصلنامه «میراث ایران زمین» با ماهیت هنرهای سنتی که به همت گروه پژوهشی هنرهای سنتی و با همکاریدبیرخانه نشریات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر خواهد شد در حوزه های مرتبط مقاله می پذیرد.

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، هنرهای سنتی ایران که یکی اصیلترین ومهمترین میراث هنریفرهنگی این مرز و بوم محسوب می‌‌شود، همواره به عنوان یکی از شاخصه ها و مؤلفه‌‌هایاساسی زیست فکری، هنری، معنوی و اقتصادی ایران در متن زندگی مردمان این سرزمین حضوری دیرپا، مانا و پویاداشته است.

 از این رو گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با هدف ارتقای پژوهش، حفظ،احیاء و ترویج هنرهای سنتی ایران و امکان استفاده از تتبعات و تحقیقات اهل فن و صاحبنظران خبره اقدام بهانتشار فصلنامۀ علمی میراث ایرانزمین کرده است.

این نشریه به سردبیری غلامعلی حاتم پذیرای مقالات علمیپژوهشی با رویکرد بنیادیکاربردی به زبانفارسی همراه با ترجمۀ انگلیسی چکیده است که در محورهای زیر تألیف شده باشند.

 ماهیت هنرهای سنتی ،مکاتب، سبکها، هنرمندان هنرهای سنتی (شامل ۶ سرگروه خوشنویسی، نگارگری،هنرهای صناعی، موسیقی سنتی و مقامی، نمایشهای سنتی و آیینی و هنرهای وابسته به معماریسنتی)،تاریخ هنرهای سنتی، حکمت، فلسفه و مبانی نظری هنرهای سنتی، اقتصاد و توسعۀ پایدار در هنرهایسنتی و استفاده از دانش و فنآوری در هنرهای سنتی است.

سیاست مجله همواره دسترسی آزاد همگان به مقالات بوده و در همین راستا وبسایت مجله برای تمامیعلاقهمندان قابل استفاده است.

گفتنی است، مالکیت معنوی تمامی مقالات پس از چاپ به نویسنده(گان) تعلق خواهد داشت و آنها خواهندتوانست درصورت علاقهمندی فایل منتشره را در سایتها و صفحات مجازی بارگذاری کنند و استفاده از مطالبمجله نیز تنها درصورت ارجاعدهی مناسب و معتبر ممکن است.

برای ارسال مقاله به سامانه نشریات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگی   به آدرسhttp://journal.richt.ir/index.php?sid=14  مراجعه کنند.

 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *