خانه / دارالقران / تلاش برای بمب گذاری جرم است ولی بمب گذاری های منافقین جرم نیست

تلاش برای بمب گذاری جرم است ولی بمب گذاری های منافقین جرم نیست

دیپلمات ایرانی به جرم تلاش برای بمب‌گذاری در همایش مجاهدین خلق به ۲۰ سال زندان محکوم شد

دادگاه آنتورپ اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی را به جرم تلاش برای بمب‌گذاری در همایش سازمان مجاهدین خلق به ۲۰ سال زندان محکوم کرد
دادگاه آنتورپ اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی را به جرم تلاش برای بمب‌گذاری در همایش سازمان مجاهدین خلق به ۲۰ سال زندان محکوم کرد   –   کپی رایت  Virginia Mayo/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
دادگاه کیفری آنتورپ (انور) در بلژیک اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی را به جرم تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت ایران (به محوریت سازمان مجاهدین خلق) در شهر ویلپنت (حومه پاریس) در ژوئن سال ۲۰۱۸ به بیست سال زندان محکوم کرد.

این نخستین بار است که یک دیپلمات ایرانی در اروپا به جرم مشارکت در تروریسم محکوم می‌شود.

آقای اسدی ۴۹ ساله در زمان وقوع جرم کارمند دیپلماتیک سفارت ایران در وین، پایتخت اتریش بود. او تمام اتهامات علیه خود را رد کرده است.

دیگر متهمان این پرونده یعنی نسیمه نعامی به ۱۸ سال، امیر سعدونی به ۱۵ سال و مهرداد عارفانی به ۱۷ سال زندان محکوم شدند. قاضی با درخواست دادستان مبنی بر سلب تابعیت بلژیکی این سه مجرم موافقت کرد.

بنا بر گزارش پلیس فرانسه، امیر سعدونی و همسرش نسیمه نعامی در روز برگزاری همایش سالانه شورای ملی مقاومت، بمب را در لوکزامبورگ از اسدالله اسدی تحویل گرفتند. این دو نفر همان روز بازداشت شدند. این زوج ایرانی-بلژیکی ساکن آنتورپ بودند و دستگاه قضایی این شهر بنا بر قاعده رسیدگی در شهر محل اقامت متهمان، پیگیری این پرونده را برعهده گرفت.

براساس حکم داگاه مهرداد عارفانی، شهروند ایرانی-بلژیکی، مامور دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی در اروپا معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه حکم اسدالله اسدی، تائید کیفرخواست صادره از سوی دادستانی بلژیک است.

مریم رجوی، رئیس شورای ملی مقاومت ایران در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، آرای صادره را یک پیروزی تاریخی توصیف کرده و گفته است که کلیت رژیم جمهوری اسلامی در جایگاه مجرمان این پرونده قرار دارد.

دادستانی بلژیک اسدالله اسدی را با عنوان مجرمانه «تلاش برای قتل با ماهیت تروریستی» و «مشارکت در فعالیت‌های یک گروه تروریستی» متهم کرده و برای وی درخواست اشد مجازات کرده بود.

ایران و وکلای آقای اسدی با اشاره به مصونیت دیپلماتیک وی، صلاحیت دادگاه برای رسیدگی به اتهامات این کارمند سفارت ایران در اتریش را رد کرده بودند. اما دادگاه بلژیکی با وارد ندانستین این استدلال اعلام کرد آقای اسدی تنها در وین، کشور محل ماموریت صلاحیت داشته، در حالی که وی در آلمان بازداشت شده و در بلژیک محاکمه می‌شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *