خانه / جشنواره / زنی که مسلمانها را آواره کرد خودش آواره شد

زنی که مسلمانها را آواره کرد خودش آواره شد

درباره کودتای میانمار چه می دانیم؟ آخرین خبرها و تازه ترین تحولات+ تصاویر

شفقنا- میانمار امروز(دوشنبه) با خبر تکان دهنده ارتش این کشور علیه دولت «آنگ سان سوچی» بیدار شد؛ حکومتی که پس از سالهای مدید حکمرانی ارتش میانمار روی کار آمده بود. اما جهان تاکنون از این کودتا چه می داند؟ چه بلایی بر سر سیاستمداران ارشد این کشور آمده است؟

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسکای نیوز، کودتای نظامی در میانمار، مسیر سالها تلاش حامیانه غرب برای تقویت پایه های دموکراسی در این کشور را که پیشتر با نام «برمه» شناخته می شد و نفوذ بالای چین را در خود می بیند، مختل می کند.

کودتا چگونه رخ داد؟

ارتش میانمار امروز(دوشنبه) بیانیه ای در تلویزیون وابسته به خود منتشر و اعلام کرد که بازداشت هایی را اجرا کرده و قدرت را به «مین آنگ هلاینگ» فرمانده ارتش تحویل داده و وضعیت فوق العاده یک ساله اعلام کرده است.

در پی اعلام این بیانیه، ارتباطات تلفنی و اینترنت در «نایپیداو» پایتخت میانمار و شهر تجاری یانگون به عنوان مرکز اصلی تجاری این کشور مختل شد و پخش تلوزیون رسمی نیزپس از بازداشت  رهبر  حزب «اتحادیه ملی دموکراسی» قطع شد.

منابعی به وب سایت «وایس»(vice) گفتند: شهروندان چند روز پیش احساس کرده بودند که ممکن است به دلیل استقرار گسترده خوروهای نظامی در پایتخت و اماکن اصلی، اتفاق بزرگی رخ دهد.

به محض وقوع کودتا، مردم میانمار برای ذخیره مایحتاج خود به بازارها هجوم بردند و عده دیگری نیز به منظور برداشت پول نقد جلوی عابربانک ها صف کشیدند. بانک ها نیز به دلیل کند شدن سرعت اینترنت، خدمات خود را به حالت تعلیق در آوردند.

چرا ارتش کودتا کرد؟

درباره دلایلی که ارتش میانمار را به سمت کودتای ناگهانی علیه دولت این کشور سوق داد، باید گفت که مجموعه ای از عوامل در این زمینه نقش داشتند؛ اولین آنها، پیروزی چشمگیر حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی در انتخاباتی بود که هشتم نوامبر گذشته برگزار شد و به مثابه همه پرسی در مورد حکومت دموکراسی نوپای سوچی محسوب می شد.

اما ارتش میانمار در بیانیه ای، انتخابات را تقلبی خواند.

شادمانی هواداران ارتش میانمار در خیابان های این کشور

حزب سوچی ۸۰ درصد از آرای انتخاباتی را که دومین انتخابات این کشور از زمان موافقت شورای نظامی با تقسیم قدرت در سال ۲۰۱۱ به شمار می رود، به دست آورد.

دلیل دیگر کودتای نظامی در میانمار، به تشکیل پارلمان برای اولین بار از زمان پیروزی قاطع حزب سوچی مربوط می شود زیرا تحرکات ارتش در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه و درست چند ساعت قبل از جلسه مجلس رخ داد.

علاوه بر این، تنش میان سوچی و فرماندهان ارتش میانمار اخیرا به اوج خود رسیده بود و اگرچه سوچی در ارتباط با نسل کشی ارتش این کشور علیه مسلمانان روهینگیا در کنار ارتش ایستاده بود، اما تنش ها میان طرفین به دلیل نقش ارتش در سیاست همچنان بالا بود.

از سوی دیگر اتحادیه ملی دموکراسی که رهبری آن را سوچی برعهده دارد، به طور مداوم تاکید کرده بود که می خواهد قانون اساسی را اصلاح کند؛ موضوعی که با مخالفت های ارتش مواجه شد .

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

پذیرش سازمان ملل لغو باید شود

https://hawzahnews.com/xcPVs 🔻رئیس اتحادیه علمای اهل بیت(ع) ترکیه: ❇️ پذیرش رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، دلیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *