خانه / جشنواره / ائتلاف جهاد اسلامی با حماس

ائتلاف جهاد اسلامی با حماس

احتمال ائتلاف جهاد اسلامی با حماس در انتخابات فلسطین

احتمال ائتلاف جهاد اسلامی با حماس در انتخابات فلسطین

منابع خبری فلسطین از احتمال مشارکت جهاد اسلامی در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین برای نخستین بار و ائتلاف با جنبش حماس خبر دادند.

 

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احتمال دارد جنبش جهاد اسلامی پس از مشورت و توافق داخلی، برای اولین بار در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین شرکت و باحماس ائتلاف کند.

در همین ارتباط، روزنامه محلی «القدس» به نقل از منابعی در جنبش جهاد اسلامی گزارش داد که اگر این جنبش تصمیم به شرکت در انتخابات بگیرد، با جنبش حماس ائتلاف خواهد کرد و این گزینه اکنون توسط رهبران جهاد اسلامی در حال بررسی است.

این منابع عنوان کردند که در دیدار اخیر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی در دوحه و دیدار هنیه و محمد الهندی از رهبران جهاد اسلامی در استانبول در مورد این مسئله و موضوع انتخابات گفتگو و تبادل نظر و بر ضرورت یکپارچه‌سازی تلاش‌ها تاکید شده است.

در همین حال، برخی منابع نیز گفته‌اند احتمال دارد جهاد اسلامی به تنهایی در انتخابات شرکت کند و البته ائتلاف آن با حماس نیز دور از ذهن نیست و این امکان هم وجود دارد که مشارکت آن در انتخابات صرفا در حد رای دادن باشد.

قرار است انتخابات مجلس قانونگذاری (پارلمان) فلسطین شنبه ۲۲ می ۲۰۲۱ (۱ خرداد ۱۴۰۰) ، انتخابات ریاست حکومت خودگردان فلسطین شنبه ۳۱ جولای ۲۰۲۱ (۹ مرداد ۱۴۰۰) و انتخابات شورای ملی فلسطین سه‌شنبه ۳۱ اوت ۲۰۲۱ (۹ شهریور ۱۴۰۰) برگزارش شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *