خانه / دارالقران / کارتن هوشمند

کارتن هوشمند

برگزیدگان نخستین مسابقه کارتون تهران هوشمند معرفی شدند

مراسم مجازی معرفی برگزیدگان نخستین مسابقه کارتون تهران هوشمند، روز ۱۱ بهمن با معرفی نفرات برتر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این نشست حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و حمیدرضا مسیبی، دبیر هنری این رویداد و برندگان این دوره حضور داشتند.
مظاهریان در این وبینار با تاکید بر اهمیت جلب نظر هنرمندان در حوزه هوشمندی گفت: آموزش در پیاده سازی و بهره برداری از شهر هوشمند نقشی اساسی دارد و یکی از راه های تحقق این امر می‌تواند هنر باشد.
وی در ادامه گفت: منطق یک شهر هوشمند تفاوت بنیادی با منطق شهرهای کلاسیک دارد، شهر هوشمند شهری نظام‌مند است که امکان دسترسی آسان به خدمات فراگیردر شهر را فراهم می کند و به نوعی غیرمتمرکز کردن خدمات شهری برخوردار است. در این شهرها اداره امور شهروندان شامل خدمات و سرویس‌های دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی به صورت برخط و شبانه‌روزی در هفت روز هفته با کیفیت و ضریب ایمنی بالا انجام می‌شود؛ به عبارتی در شهر هوشمند تمام خدمات مورد نیاز ساکنان از طریق شبکه‌های اطلاع رسانی و یکپارچه تأمین می‌شود.
معاون شهردار تهران در ادامه گفت: اگرچه شهرهای هوشمند ابتدا در کشورهای صنعتی شکل گرفت، اما این شهرها امروز دیگر فقط منحصر به این کشورها نیست، اخیراً در کشورهای در حال توسعه نیز شاهد شکل گیری و گسترش شهرهای هوشمند هستیم. بررسی ویژگی‌ها و فرهنگ مردم هر شهر توأم با در نظر گرفتن اینکه کدام بخش از شش زمینه‌های اصلی شهر هوشمند یعنی جامعه هوشمند، اقتصاد هوشمند، حاکمیت هوشمند، جابجایی هوشمند، محیط زیست هوشمند و زندگی هوشمند قرار است هوشمند شود؛ مدل‌های یادگیری مناسب انتخاب و با برنامه‌ریزی صحیح و درست آن مدل را پیاده‌سازی و اجرا کرده، لذا با بهره‌گیری از یک مدل آموزشی صحیح می‌توان در جهت هوشمندسازی شهر گام برداشت.
مظاهریان تاکید کرد: آموزش شهروندی از ارکان اساسی زندگی اجتماعی عصر حاضر است و در جوامع صنعتی از طریق برنامه‌ریزی‌های متنوع به آموزش مهارتهای زندگی پرداخته می‌شود؛ از این رو یاد گیری پارامترهای آموزش رفتار شهروندی به افزایش کیفیت زندگی جمعی و تقویت سرمایه اجتماعی می‌انجامد. از آنجا که بخشی از خدمات شهر هوشمند در قالب خدمات الکترونیک ارائه می‌شود، به نظر می‌رسد که شهروندان بنا به دلایل متنوعی همچون ناآگاهی و آشنا نبودن با نحوه استفاده از این خدمات، پایین بودن سطح سواد رسانه‌ای و شکاف دیجیتالی نسل‌های مختلف در عمل آنچنان که باید از خدمات بهره‌برداری نمی‌کنند، بنابراین آموزش شهروندی شرط لازم برای بهره گیری از امکانات و ارتقا سطح دانش فناوری‌های جدید است.
وی در پایان افزود: در شهر هوشمند ظاهرا بیشتر به جنبه های تکنولوژی مطرح می شود ولی ابتدا باید آسیب شناسی شهر و ارائه راه حل های خلاقانه مبتنی بر تکنولوژی مطرح باشد.
در ادامه، فرجود با تاکید بر اهمیت نقش شهروند در شهر هوشمند گفت: نگاه، اندیشه و خواسته‌های شهروندان تعیین کننده مسیر حرکت هوشمندی است. هنر، مسیر بیان اندیشه‌هاست و ابزاری برای مدیران است که از نگاه مردم مطلع شوند. امتزاج هنر و هوشمندی در واقع در اندیشه است. چون تبلور اندیشه هنر است و هنرمندان به ما در ترویج هوشمندی کمک کنند و از سویی ما را به مردم نزدیکتر می‌کنند. امیدوارم بتوانیم این برنامه را در قالب کارتون و در سایر سبک‌های هنری هم ادامه دهیم و بتوانیم میان هوشمندی و نخبگان هنری کشور پل ارتباطی برقرار کنیم.
سپس محمدی با تقدیر از سازمان برای توجه به چنین حرکت‌های فرهنگی گفت: استفاده از فضای مجازی نه تنها برای سرگرمی که برای خدمات‌دهی هم نقش دارد. بحث شهر هوشمند با پیگیری مدیریت ارشد شهری تبدیل به یک مگا پروژه شده است و منابع و محصولات و خدمات بسیاری توسط سازمان فاوا ارائه می‌شود. هوشمندی موجب گسترش عدالت اجتماعی و از بین بردن فساد و رانت می‌شود و مهم این است بتوانیم برای آگاهی مردم ادبیات غنی را با مسایل فنی ادغام کرد تا فهم عمومی اتفاق بیفتد.
مسیبی نیز در پایان با تشکر از توجه مدیران شهری، این رویداد را قابل توسعه در بخش‌های مختلف مثل کتاب و فیلم دانست و گفت:۱۰ نفری که در پایان انتخاب شدند بسیار قوی کار کرده بودند و انتخاب کردن از میان آثار این هنرمندان کار سختی بود. در نهایت از میان ۱۵۶ اثر ۷۴ تا انتخاب شدند و سپس طی مراحل داوری سه اثر برگزیده انتخاب شدند.
گفتنی است در این رویداد، پویا عبدلی، رتبه سوم، احسان گنجی، رتبه دوم و مهدی عزیزی رتبه برتر را کسب کردند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *