خانه / دارالقران / پرتغال ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت.

پرتغال ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت.

مرکل در پایان «سخت‌ترین سال دوران صدراعظمی» ریاست اتحادیه اروپا را به پرتغال واگذار کرد

آنگلا مرکل در حال قرائت پیام ویدیویی خود
آنگلا مرکل در حال قرائت پیام ویدیویی خود   پرتغال از فردا، اول ژانویه ۲۰۲۱ به صورت رسمی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت. پیش از این آلمان ریاست دوره‌ای شش ماهه اتحادیه اروپا را بر عهده داشت.

از همین رو آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه در یک پیام ویدیویی ریاست اتحادیه اروپا را به نخست وزیر پرتغال تحویل داد. خانم مرکل در پیام خود از بیماری همه گیر کووید ۱۹ به عنوان چالش اصلی دوره شش ماهه ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا نام برد.

او با اشاره به روند واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا گفت اطمینان دارد که همه با هم با قدرت بیشتر در مقابل این ویروس عمل خواهند کرد. خانم مرکل گفت که همه در حال حاضر شاهد این اتفاق هستند.

صدر اعظم آلمان با بیان اینکه اتحادیه اروپا متعهد شده است تا واکسن ها را در دسترس همه کشورها قرار دهد گفت که همکاری‌ها از زمان تأثیر همه گیری بر اقتصاد کشورها و مشاغل شهروندان با هم مدیریت می شوند.

صدر اعظم آلمان با آرزوی موفقیت برای پرتغال در سمت ریاست اتحادیه اروپا گفت که کشورش برای حمایت از پرتغال همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

آنتونیو کوستا، نخست وزیر پرتغال نیز در پیام ویدیویی خود با تشکر از آلمان به دلیل « عملکرد عالی اش» در رأس اتحادیه اروپا گفت: «این افتخار و مسئولیت عظیمی برای پرتغال است که این چوب ماراتون را از دست شما می گیرد و به کار شما ادامه می‌دهد.»

آقای کوستا در ادامه تأکید کرد که پرتغال در دوران جدید بر «بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی»، «توسعه ستون اجتماعی اتحادیه اروپا» و «تقویت استقلال استراتژیک اتحادیه اروپا» به عنوان سه اولویت اصلی تمرکز خواهد کرد.

سال ۲۰۲۰ سخت‌ترین سال دوران صدراعظمی آنگلا مرکل

انتقال ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا از آلمان به پرتغال در حالی انجام می‌شود که خانم مرکل از سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان سخت‌ترین سال دوران صدارت خود یاد کرد.

صدر اعظم آلمان گفت که در طول ۱۵ سال گذشته سالی به این سختی وجود نداشته است. با این حال او با وجود همه نگرانی‌ها و تردیدها گفت که به انتظار سال جدید خواهد بود.

خانم مرکل در حالی برای مهار ویروس کرونا در آلمان تلاش کرده که در سال ۲۰۱۸ گفت دیگر نمی‌خواهد برای صدراعظمی آلمان انتخاب شود.

برخی صاحب نظران در حوزه بهداشت عمل‌کرد آلمان در مهار ویروس کرونا را تحسین می‌کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *