خانه / جشنواره / روایت سازی‌ها درباره واکسن ایرانی کرونا

روایت سازی‌ها درباره واکسن ایرانی کرونا

هشتگ ها و روایت ها

رسانه‌های بیگانه و امتداد مجازی آن‌ها در هفته‌های اخیر تلاش کردند تا با یک عملیات روانی و تبلیغاتی از موضوع واکسن برای ایجاد آشوب ذهنی در مردم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امشب از واکسنی می‌گوییم که تست انسانی آن انجام شد و موج آن خیلی‌ها را به شوک برد.
رسانه‌های بیگانه و امتداد مجازی آن‌ها در هفته‌های اخیر تلاش کردند تا با یک عملیات روانی و تبلیغاتی از موضوع واکسن برای ایجاد آشوب ذهنی در مردم استفاده کنند.
ابتدا با هشتگ سازی و برجسته سازی ” واکسن بخرید” موضوع خرید واکسن را در دستور کار قرار دادند تا این گونه القاء کنند که مسئولان ایرانی به فکر سلامتی مردم نیستند و برای همین واکسن نمی‌خرند. سپس اینگونه روایت سازی کردند که آمریکا امکان انتقال پول برای خرید واکسن را فراهم کرده است، اما نظام ایران به دلیل سیاسی و ایدئولوژیک از خرید واکسن آمریکایی یا انگلیسی سرباز می‌زند.
همزمان اینگونه القاء کردند که گویا واکسیناسیون در همه کشورهای جهان آغاز شده است و فقط مردم ایران هستند که از واکسن جا مانده اند.
در این عملیات روانی، یک روایت سازی دیگر هم انجام شد که ایران توانایی ساخت واکسن را ندارد و هر آنچه درباره تست های حیوانی گفته شده است، غیر شفاف و تبلیغاتی است.
اما دیروز هنگامی که تصاویر آزمایش بالینی واکسن ایرانی کرونا منتشر شد، تمام عملیات روانی چند هفته اخیر به یک باره فرو ریخت و رسانه‌های بیگانه در شوک سنگینی فرو رفتند. آن‌ها ابتدا سعی کردند اصل موضوع را انکار کنند و گفتند این یک مایع است که قرار است واکسن نامیده شود. سپس اینگونه گفتند که آنچه که اتفاق افتاد یک معرکه تبلیغاتی بود و بیشتر رنگ و بوی احساسی و سیاسی داشت.  تلاش کردند تا بگویند؛ مردم ایران به واکسن ایرانی بی اعتماد هستند. در مرحله بعد هم گفتند این واکسن و این تست براساس متد علمی نبوده است.
مدیر مرکز مطالعات بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اینکه استاندار‌های جهانی و علمی در ساخت این واکسن و فاز یک تست بالینی آن تا چه حد رعایت شده است، گفت: ابتدا مطالعات پیش بالینی انجام شده و به تایید اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو رسیده،​ مطالعات حیوانی بر روی گونه های مختلف انجام شده است و پس از این تاییدیه ها، به مطالعات انسانی رسیده است.
دکتر حسینی افزود: این واکسن تاییدیه کمیته ملی اخلاق را گرفته و پروتکل کاری آن نوشته شده و در نهایت اجازه پیدا کرده است که فاز یک مطالعات انسانی بر روی ۵۶ نفر انجام شود.
وی تاکید کرد: بنابر این در تطابق کامل با آنچه که در دنیا وجود دارد، این مراحل یک به یک انجام شده است و مجوز‌های لازم را کسب کرده است.
اما رسانه‌های بیگانه در روایت سازی‌های خود برای خروج از شوک سنگین تست انسانی واکسن ایرانی، روی این گزاره هم متمرکز شدند که ستاد اجرایی به دنبال سود مادی خود است و برای همین به جای خرید واکسن خارجی، بر روی ساخت واکسن غیر ایمن متمرکز شده است تا بتواند کسب درآمد دلاری و یورویی کند.
حجت نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌گوید: این ستاد در حوزه دارو و سلامت نگاهی که دارد به هیچ وجه نگاه اقتصادی نیست. نگاه ستاد در این حوزه کاملا نگاه ماموریتی و با هدف تامین امنیت در حوزه سلامت است.
هر اندازه که رسانه‌های بیگانه تلاش کردند امواج منفی خود را برای ساخت واکسن ایرانی ارسال کنند، در مقابل کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از این موضوع استقبال گسترده کردند و هشتگ‌هایی مانند «#واکسن_ایرانی» جزء پرتکرار‌ها شد.
روایت سازی‌ها درباره واکسن ایرانی کرونا

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *