خانه / جشنواره / اتحادیه بین المجالس از فردا آغاز بکار می کند

اتحادیه بین المجالس از فردا آغاز بکار می کند

اتحادیه بین المجالس از فردا آغاز بکار می کند

تهران – ایرنا – صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی از فردا(یکشنبه- بیست و یک مهر) به مدت ۴ روز در پایتخت صربستان برگزار می شود.

به گزارش تارنمای رسمی اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU)نشست صدوچهل و یکم این سازمان بین المللی از فردا در بلگراد آغاز شده و تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت.
در این نشست تمامی بخش های قانونی این سازمان از جمله شورای حکام، کمیته های دائمی، کمیته حقوق بشر پارلمان ها در موضوع خاورمیانه حضور داشته و نشست هایی نیز با مشارکت انجمن های نمایندگان زن و نمایندگان جوان پارلمان ها برگزار می شود.
بر این اساس تقویت قوانین حقوق بین الملل، نقش پارلمان ها و مکانیسم ها و نیز سهم پارلمان ها در همکاری های منطقه ای از جمله موضوعات مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی خواهد بود.
صدو چهلمین نشست این اتحادیه اواسط فروردین ماه امسال در قطر برگزار شد و هیات پارلمانی ایران نیز متشکل از ۵۴ نفر برای شرکت در این کنفرانس راهی دوحه شد.
این اجلاس که نزدیک دویست نفر از رؤسای مجالس و هیأت های پارلمانی کشورها در آن شرکت می کنند، شبیه به مجمع عمومی سازمان ملل است که دولت ها در آن حضور می یابند.
اتحادیه بین‌المجالس (IPU) مؤسسه بین پارلمانی است که در سال ۱۸۸۹ توسط فردریک پسی فرانسوی و رندال کرمر انگلیسی تأسیس شد. این نخستین نهاد انجمن ثابت برای مذاکرات چندجانبه سیاسی بود. در آغاز این نهاد مختص نمایندگان پارلمان بود، ولی بعدها به یک سازمان بین‌المللی برای مجالس کشورهای مختلف تبدیل شد. مجالس ملی ۱۷۸ کشور عضو آی پی یو و دوازده مجمع پارلمانی منطقه ای اعضای وابسته آن هستند. این نهاد یک عضو ناظر ثابت نیز در مجمع عمومی سازمان ملل دارد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از طرح نور

بیانیه گروه های گفتمان انقلاب اسلامی و بانوان انقلابی در استان خراسان رضوی در حمایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *