خانه / جشنواره / هفتاد و هفتمین راهپیمایی بازگشت با عنوان آشتی گزینه ملت فلسطین

هفتاد و هفتمین راهپیمایی بازگشت با عنوان آشتی گزینه ملت فلسطین

مشارکت گسترده در راهپیمایی بازگشت با شعار جمعه “آشتی گزینه ملت ما”/ افزایش آمار شهدا و مجروحان به ۵۵ نفر/حماس : اشغالگران مسئول عواقب جنایاتشان هستند

مشارکت گسترده در راهپیمایی بازگشت با شعار جمعه آشتی گزینه ملت ما افزایش آمار شهدا و مجروحان به 55 نفرحماس : اشغالگران مسئول عواقب جنایاتشان هستند

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک شهروند و زخمی شدن دست‌کم ۱۱ نفر در جریان تیراندازی نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز خبر داده است.

هفتاد و هفتمین راهپیمایی بازگشت با عنوان آشتی گزینه ملت فلسطین با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم غزه برگزار شد که همچون هفته‌های گذشته، نظامیان صهیونیست به این راهپیمایی مسالمت آمیز حمله کردند که در نتیجه آن یک جوان شهید و ده‌ها نفر زخمی و یا دچار حالت خفگی شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)،‌رسانه‌های فلسطینی، راهپیمایی بازگشت امروز با شعار “آشتی گزینه ملت ما است” در مرزهای شرقی نوار غزه و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ برگزار می‌شود.

راهپیمایی امروز، هفتاد و هفتادمین راهپیمایی از زمان آغاز این فعالیت‌های مسالمت آمیز مردمی در یک سال گذشته به شمار می‌رود.

کمیته راهپیمایی بازگشت و رفع محاصره اهالی غزه را به حضور فعال در راهپیمایی امروز فراخوانده و تاکید کرد راهپیمایی های بازگشت تا تحقق تمام اهداف آن به ویژه رفع محاصره غزه، نابودی کامل توافق قرن، پایان یافتن اختلافات داخلی و تحقق وحدت ملی ادامه خواهد یافت.

این کمیته همچنین بر ادامه راهپیمایی های مردمی برای حمایت از حق بازگشت فلسطینیان با وجود تمام موانع ایجاد شده از سوی اشغالگران و همچنین پایان یافتن محاصره ۱۲ ساله اسرائیلی علیه این منطقه و برخورداری مردم آن از زندگی کریمانه تاکید کرد.

بیانیه این کمیته پایبندی مردم فلسطین به حق ثابت خود در پایتختی قدس برای کشور فلسطین و حق تعیین سرنوشت و لزوم تاسیس کشوری فلسطینی را یادآور شده است.

این کمیته ضمن درخواست از شهروندان غزه برای حضور در اردوگاه های غزه بر ماهیت مسالمت آمیز و مردمی بودن این راهپیمایی ها و ادامه یافتن آن برای حمایت از حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تحقق صلح برای مردم غزه تاکید کرد.

لازم به ذکر است در جریان راهپیمایی بازگشت در هفته های گذشته در مجموع ۳۱۵ فلسطینی به شهادت رسیده اند که در بین آنها ۵۴ کودک و ۶ زن حضور دارند. در این راهپیمایی ها تاکنون ۳۱۸۲۵ فلسطینی نیز دچار مجروحیت های مختلف شده که حدود ۱۸۰۰۰ نفر از آنان به بیمارستان انتقال یافته اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *