خانه / جشنواره / سجدجامعی در برنامه تهرانگردی و بازدید از ارتفاعات توچال:

سجدجامعی در برنامه تهرانگردی و بازدید از ارتفاعات توچال:

 ثبت میراث طبیعی توچال این منطقه را از تصرفات حفظ می کند
کوه توچال با ثبت میراث طبیعی در چارچوبی قرار می گیرد  و از تصرفات و تغییرات آن کاسته می‌شود
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران به مناسبت “هفته تهران” به همراه سید حمید موسوی شهردار منطقه یک ،آرش میلانی رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران و… از ارتفاعات توچال بازدید کرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های تهران این است که در مجاورت قله ۴ هزار متری توچال قرار دارد و در دنیا نادر است که یک شهری در کنارش کوهی با این ارتفاع داشته باشد و به همین دلیل معتقدیم که باید این کوه به عنوان میراث طبیعی تهران ثبت و حفظ شود.
مسجد جامعی افزود: توچال در معرض آسیب قرار دارد و ساخت و سازهایی که دراین منطقه شده منظر کوه را از بین برده است .
وی با تاکید بر اینکه امیدوارم درهفته تهران بیشتر به مسایل هویتی بها داده شود افزود: در بخش هویتی، یکی از مواردی که در تهران مغفول مانده، بحث هویت طبیعی است چرا که تهران قنات‌ها و باغ‌های بسیاری داشته و نام برخی محلات آن مانند زعفرانیه و پونک، برگفته از طبیعت است. که متاسفانه توجه لازم به آنها نشده است.
آرش میلانی نیز در این بازدید، گفت : اینکه در هفته تهران یک روز به نام طبیعت اختصاص یافته، نشان می‌دهد حفظ میراث طبیعی اهمیت ویژه پیدا کرده است.
وی افزود: البته در دوره‌های پیشین هم این دغدغه وجود داشته اما اکنون بسیار جدی‌تر شده است.
شهردار منطقه یک نیز ضمن تاکید بر تغییر رویکرد مدیریت شهری منطقه از سرمایه گذاری در بخش مسکن به سرمایه گذاری  در بخش خدمات و گردشگری افزود:  باید همه ظرفیتهای موجود در سطح منطقه بر محور خدمات و گردشگری متمرکز شود . 
وی افزود: منطقه یک دارای پتانسیل های بسیاری در راستای سرمایه گذاری خدماتی و رفاهی است و امیدواریم با جلب مشارکت سرمایه گذاران بتوانیم بستر های خدماتی، رفاهی و گردشگری خوبی را برای بهره مندی شهروندان در این منطقه فراهم کنیم.
موسوی با اشاره به طرح اتصال تله کابین توچال به دربند گفت: اجرای فاز مطالعاتی طرح اتصال تله کابین توچال به دربند در راستای تغییر سرمایه گذاری 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مردم استرالیا قیام کنند

✅ جمهوری اسلامی ایران اقدام استرالیا را شدیدا محکوم کرد   حمایت استرالیا از رژیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *