خانه / جشنواره / آزادی بیان یا دورویی نهادینه ‌شده؟

آزادی بیان یا دورویی نهادینه ‌شده؟

ظریف خطاب به ماکرون: آزادی بیان یا دورویی نهادینه ‌شده؟

ظریف خطاب به ماکرون: آزادی بیان یا دورویی نهادینه ‌شده؟

 چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۱۲

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه که کفرگویی را جزو آزادی بیان خوانده بود، این اظهارات را مشمئزکننده خواند.

العالم _ ایران / سیاسی

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات مقام‌های فرانسوی در ارتباط دادن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) به آزادی بیان، در توییتی نوشت: آزادی بیان یا دورویی نهادینه ‌شده؟ برانگیختن خشونت و نفرت علیه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان با افترای کلیشه‌ای و هتک حرمت کتاب مقدس و پیامبر آن‌ها (مسلمانان).

وی در ادامه چنینی اظهارنظرهایی را سیاسی کردن وقایع در تاریخ معاصر برای بهره‌برداری سیاسی خواند و آن را مشمئزکننده توصیف کرد.

ظریف در پایان توییت خود خواستار پایان دادن به چنین اظهارنظرها و برخوردهایی شد.

رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در اظهاراتی از توهین به مقدسات دفاع کرد و آن را بخشی از آزادی بیان خواند.

ماکرون در مراسمی برای گرامی‌داشت تاریخ دموکراسی فرانسه حضور داشت بار دیگر از اقدام گستاخانه نشریه «شارلی‌ابدو» در بازنشر تصاویر موهن به ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) دفاع کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *