خانه / اسلم قزوینی / سکته در خواپ

سکته در خواپ

🚫مرگ ناگهانی از بیدارشدن ناگهانی در شب(حتما بخونید مهمه دونستنش)😳😳👌👌

🔴این مطلب توسط یک متخصص قلب به نگارش در آمده و دانستن آن بی نهایت مهم است!
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیمه شب از خواب بیدار شده باشید و در خانه چرخی زده باشید؛ دستشویی و حمام رفته باشید! این عادت بسیاری از ماست! نکته مهم رعایت قانون سه دقیقه و نیم در شب است! وقتی شما به خواب عمیق فرو میروید و ناگهان نیمه های شب هشیار میشوید و از خواب بیدار میشوید! بدن تا پیش از این یعنی قبل از بیدار شدن، در حالت ثبات بوده. بیدار شدن و راه افتادن در چنین حالتی، برای بدن از سم خطرناک تر است! چون باعث ایجاد لخته خون و تغییرات ناگهانی در جریان خون میشود! که همین عامل سکته و مرگ در خواب میشود(دور باشه ازتون)! رعایت این قانون آمار مرگ و میر ناگهانی را بشدت کاهش میدهد. شاید زیاد شنیده باشید که مثلا مردم ، دوستان و اطرافیان ما میگویند فلان شخص کاملا سالم بود ولی یکدفعه فوت کرد… فلان بچه یکدفعه سکته کرد و دیشب فوت شده توی خواب!!!
برای کسانی که عادت دارند در شب از خواب بیدارمیشوند و در خانه راه میروند بدانید در شب برای پا شدن و از رختخواب بیرون آمدن، عجله نداشته باشید! اجازه بدهید خون در مغز شما به چرخش بیافتد! حتما ه قانون “سه دقیقه و نیم” را انجام بدین.
🔻این قانون عبارت است از:::

  1. هنگامی که از خواب بیدار میشوید، ۲/۵ دقیقه در رختخواب باقی بمانید. (بحالت خوابیده)
  2. نیم دقیقه بعدی در رختخواب بنشینید.
  3. در نیم دقیقه ی آخر لبه تخت با پای آویزان بنشینید و بهتر است آرام پاها را تکان بدهید!
    در این سه و نیم دقیقه کم کم خون در مغز شما جریان پیدا میکند و اصطلاحا الگوی EEG مغز به روال عادی برمیگردد. خون در مغز جریان پیدا میکند! خون لخته نمیشود! به قلب فشار ناگهانی برای پمپاژ خون وارد نمیشود! نارسایی در قلب رخ نمیدهد. خون ناخوشایند وارد مغز نمیشود و موتور مغز، آرام آرام روشن میشود! و احتمال سقوط، سکته و مرگ ناگهانی بشدت کاهش میابد!
    این مطلب را با خانواده، دوستان و عزیزانتان به اشتراک بگذارید. مهم نیست فرد پیر یا جوان یا کودک باشد. سکته و مرگ ناگهانی بخصوص در شب بشدت در جامعه زیاد شده و همه تصور میکنند از استرس موجود در جامعه است! اما فرم بیداری و برخاستن از خواب هم بشدت در سلامتی بدن موثر است و صد البته استرس هم بی تاثیر نیست!
    🔻به اشتراک گذاری این مطلب نشان از اهمیت دیگران و سلامتی آنها برای شماست! حتی اگر شما از این موضوع مطلع هستید، دیگرانی هستند که از آن بی خبرند و جانشان شاید در خطر باشد و یا مرور این مطلب برای آنها تلنگری مهم باشد!

🔴

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *