خانه / دارالقران / ترساندن قطره چکانی دشمن! باید کار را تمام کرد

ترساندن قطره چکانی دشمن! باید کار را تمام کرد

اخبار

رزمایش ایران در خلیج فارس؛ نیروهای آمریکایی به «پناهگاه» منتقل شدند

نظرهانگارش از یورونیوز فارسی  •  به روز شده در: ۲۸/۰۷/۲۰۲۰ – ۲۲:۳۳

رزمایش ایران در خلیج فارس

همزمان با رزمایش نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز، طبق گفته مقام‌های آمریکایی، در چند پایگاه ایالات متحده در این منطقه وضعیت هشدار اعلام شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن گفت که نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های الظفره در امارات عربی متحده و پایگاه هوایی العدید در قطر همزمان با این رزمایش در وضعیت هشدار قرار گرفتند.

این مقام آمریکایی افزود که نیروهایی که در این پایگاه‌ها بودند به پناهگاه رفتند و پس از ۲۰ دقیقه، وقتی مقام‌ها متوجه شدند که موشک‌ها به پایگاه‌های آن‌ها نزدیک نمی‌شود، شرایط به حالت عادی بازگشت.

خبرنگاران فاکس نیوز و سی‌ان‌ان نیز با انتشار توئیت‌هایی روایت مشابهی را اعلام کردند.

با این حال همزمان بت ریوردان، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) نیز این موضوع را تایید کرد و گفت که این حادثه برای دقایقی به طول انجامید و نیروها به پناهگاه منتقل شدند.

هر دو پایگاه صدها کیلومتر با مکانی که ایران در حال برگزاری رزمایش بود فاصله دارند.

پایگاه الظفره همچنین به‌طور موقت محل استقرار پنج جت جنگنده فرانسوی رافال است که در مسیر عزیمت به هند برای نیروهای هوایی آن کشور است.

سپاه پاسداران ایران روز سه شنبه ۲۸ ژوئیه (۷ مرداد) رزمایش دریایی و موشکی خود را با تخریب ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی آغاز کرد.

تصاویر صدا و سیمای ایران نشان می‌داد که موشک‌های بالستیک و کروز دریایی به سوی ماکت ناو هواپیمابر شلیک می شود. راکت اندازها و بالگرد نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز این ماکت را مورد هدف قرار دادند. به گزارش رسانه های ایران یگان های غواصی و تکاوری پس از اصابت موشک ها به این ماکت آن را «تصرف» کردند.

نیروی دریایی ایالات متحده در واکنش به رزمایش سپاه پاسداران ایران آن را «غیرمسئولانه و بی پروا» خواند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *