خانه / جشنواره / شهرهای مختلف فرانسه صحنه اعتراض و تظاهرات ضد نژادپرستی تبدیل شد.

شهرهای مختلف فرانسه صحنه اعتراض و تظاهرات ضد نژادپرستی تبدیل شد.

جلیقه‌زردها اعتراضات خود در فرانسه را از سرگرفتند

جلیقه‌زردها اعتراضات خود در فرانسه را از سرگرفتند

معترضان فرانسوی که چند هفته به دلیل شیوع ویروس کرونا، تظاهرات خود را در روز شنبه متوقف کرده بودند، از امروز بار دیگر به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را به سیاست‌های دولت این کشور اعلام کردند.

العالم – اروپا

«جلیقه زردها» پس از چند هفته غیبت به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی، بار دیگر برای نشان دادن اعتراض به سیاست‌های دولت ماکرون و نظام سرمایه‌داری، به خیابان‌های پاریس بازگشتند.

البته طی هفته‌های گذشته شهرهای فرانسه شاهد اعتراض کادر درمانی به ضعف دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین تظاهرات ضد نژادپرستی نیز بوده است.

سه روز پیش، دستکم ۱۸ هزار نفر از مردم فرانسه در حمایت از اعضای کادر درمان و پزشکی این کشور با تجمع در «پاریس» به شرایط نامساعد کاری و دستمزدهای پایین پرسنل درمان و بهداشت این کشور اروپایی اعتراض کردند.

همچنین پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس آمریکا، شهرهای مختلف فرانسه نیز صحنه اعتراض و تظاهرات ضد نژادپرستی تبدیل شد.

اعتراضات در فرانسه علیه تبعیض‌نژادی و در یادبود مرگ یک مرد سیاهپوست فرانسوی بود که در سال ۲۰۱۶ به دست نیروهای فرانسه به قتل رسید و برخی مرگ وی را مشابه مرگ جورج فلوید دانسته‌اند. در این تظاهرات نیروهای پلیس به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و این اعتراضات را به خشونت کشاندند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *