خانه / غزنه تا غزه / وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا

وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا

گرسنگی کودکان در آمریکا رو به افزایش است

روزنامه مشهور آمریکایی: آمریکا با وجود بهره مندی از منابع عظیم ثروت هنوز برای تامین غذای مورد نیاز کودکان خود تقلا می‌کند.

گرسنگی کودکان در آمریکا رو به افزایش است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی از واشنگتن به قلم جیسون دپارل Jason DeParle تحت عنوان «گرسنگی کودکان در آمریکا رو به افزایش است» نوشت: گرسنگی در میان کودکان آمریکایی به شکل بی سابقه‌ای افزایش یافته است. با این حال، برنامه اضطراری که کنگره آمریکا دو ماه پیش برای کمک به کودکان گرسنه در این کشور ارائه کرد تنها بخش کوچکی از ۳۰ میلیون کودک آمریکایی را که قرار بود مشمول این برنامه شوند تحت پوشش قرار داده است. 
این برنامه که «پاندمیک-ای. بی. تی.» Pandemic-EBT نام دارد درصدد است کاهش دسترسی کودکان به غذای مدرسه را با عرضه کارت‌های اعتباری که معادل ارزش همان غذای مدرسه شارژ شده اند جبران کند. این کارت‌های اعتباری قرار است در اختیار خانواده‌های واجد شرایط قرار گیرند. خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها برای خرید با این کارت‌ها اقدام کنند. با این حال، انجام دادن چنین کاری به لحاظ تئوریک به مراتب آسان‌تر از اجرا کردن آن است. گردآوری فهرست ناهار هزاران مدرسه در نواحی مختلف شهرها، انتقال این فهرست‌ها به رایانه‌های اغلب قدیمی ایالتی و صدور کارت‌های خاص کار دشواری بوده است. این امر باعث شده است که میلیون‌ها خانواده همچنان در انتظار خرید غذا باشند.
کنگره آمریکا این طرح را در اواسط ماه مارس تصویب کرد. این اقدام در چارچوب قانون موسوم به «قانون اولویت داشتن خانواده» صورت گرفته است.  بر اساس تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام شده توسط نیویورک تایمز، تا ۱۵ مارس تنها حدود ۱۵ درصد کودکان واجد شرایط موفق شده بودند این بسته‌های حمایتی را دریافت کنند. تا آن مقطع، تنها ۱۲ ایالت ارسال پول برای دانش آموزان را شروع کرده بودند و و تنها ایالت میشیگان و ایالت رود آیلند توانسته بودند این کار را به اتمام برسانند. 
میلیون‌ها خانواده‌ها همچنان در انتظار هستند طی هفته‌های آینده این کمک‌ها را دریافت کنند. با این حال، هنوز ۱۶ ایالت منتظر تایید دولت فدرال برای شروع پرداخت‌ها هستند. ایالت اوتا نیز اعلام کرده است در این طرح شرکت نخواهد کرد، زیرا منابع لازم برای اجرای آن را در اختیار ندارد. بسیاری از ایالت‌های جنوبی آمریکا که میزان بالای گرسنگی در میان کودکان را تجربه کرده اند به تازگی و با سرعتی اندک این برنامه را آغاز کرده اند. 
بر اساس تحلیل‌ها و بررسی ها، تا ۱۵ ماه مه، در ایالت‌های مختلف آمریکا تنها برای حدود چهار میلیون و چهارصد هزار کودک کارت اعتباری صادر شده است. این در حالی است که حدود ۳۰ میلیون کودک در آمریکا واجد شرایط دریافت این کارت‌ها هستند. اگر قرار باشد همه کودکان و خانواده‌های واجد شرایط در ایالت‌های مختلف آمریکا مشمول این طرح شوند به چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار منابع مالی نیاز است. 
دیوک استورن Duke Storen، از کارشناسان حوزه تغذیه در ایالت ویرجینیا، می‌گوید: «این برنامه اهمیت زیادی دارد، اما اجرای آن به کندی دنبال شد ه است.» او تصریح می‌کند: «این برنامه با هدف جبران وجایگزینی وعده غذایی مدرسه شروع شد، اما این وعده‌های غذایی چند ماهی است در اختیار دانش آموزان قرار نمی‌گیرند و تا کنون نیز افراد معدودی از منافع آن بهره‌مند شده اند.» 
گرسنگی کودکان یکی از مهمترین پیامد‌های منفی مرتبط با همه گیری بیماری کروناست. آمریکا با سابقه چندین دهه اصلاحات در حوزه تغذیه و با وجود بهره مندی از منابع عظیم ثروت هنوز برای تامین غذای مورد نیاز کودکان خود تقلا می‌کند. در برخی ایالت‌های آمریکا، وعده‌های غذایی که دانش آموزان در مدرسه دریافت می‌کنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 
فاصله‌ای که بین اجرای مصوبه کنگره و تامین غذا برای دانش آموزان وجود دارد بیش از آن که از ناکارآمدی ساختار بروکراتیک آمریکا باشد، نشانه از ماهیت مبهم شبکه ایمنی غذایی در این کشور است. بسیاری از مقامات در ایالت‌های مختلف ساعت‌های فراوان کار کرده اند تا طرح‌های مختلف برای مقابله با پیامد‌های بحران کرونا را اجرایی کنند، اما دولت‌های فدرال و ایالتی حتی در اجرایی کردن یک برنامه ساده مانند تامین وعده غذای مدرسه برای دانش آموزان واجد شرایط عملکرد ضعیفی داشته اند. حتی شرکت‌های خصوصی که مسئول تهیه کارت‌های اعتباری بوده اند در عمل به تعهدات خود بازمانده اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روز دیپلمات

روز دیپلمات

روز شهادت ۷تن در سفارت ایران در سوریه باید روز دیپلمات  نامگذاری شود. تا پاسداشتی هر چند کوچک از همه دیپلمات های شجاع و خطر پذیر و شهادت طلب باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *