خانه / جشنواره / بازگشایی مساجد و نماز جمعه در ۱۳۲ شهرستان

بازگشایی مساجد و نماز جمعه در ۱۳۲ شهرستان

بازگشایی مساجد و نماز جمعه در 132 شهرستان که وضعیت سفید دارند/ فعالیت آموزشی مدارس در شهرهای کم خطر و سفید از 27 اردیبهشت ماه از سر گرفته می شود

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی کرونا با قدردانی از تلاش های انجام شده درطی این مدت برای مقابله با ویروس کرونا وهمچنین اقدامات انجام شده برای تامین نیازهای اساسی و ضروری مردم، تاکید کرد: با توجه به نامشخص بودن وضعیت ویروس کرونا باید برای مقابله با شرایط بد و سخت احتمالی در آینده از هر نظر آماده باشیم.

متن سخنان دکتر روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در این ماه مبارک و مقدس و ماه صیام و قیام و ماه قرآن و دعا، برای همه مردم عزیز و شریف وهمه مسلمان‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم با دعای خیر، مردم از این مشکل و مصیبت ویروس هم بتوانند رهایی پیدا کنند.

ذکر او است که هم شفا و هم دواست؛ نام خداوند و شفای اصلی به دست اوست و همه چیز در یک ثانیه و کمتر از ثانیه عوض خواهد شد و امیدواریم دعای مردم و توسل و توجه و تضرع مردم مفید واقع شود و مورد قبول حق قرار بگیرد و زحماتی که همه مردم و پزشکان و پرستاران کشیدند بتواند سریع‌تر به نهایت برسد و به یک نقطه بسیار مطلوبی برسیم که زندگی برای مردم سهل‌تر و آسان‌تر شود.

اولاً می خواهم از مردم عزیز و بزرگوار تشکر کنم بخاطر همراهی و همکاری‌شان؛ امروز وزارت بهداشت و درمان در جلسه اعلام کرد پروتکل‌هایی که به مردم و صنوف اعلام شده بود که باید مورد مراعات قرار بدهند، به طور متوسط ۸۳ درصد در کشور و در بعضی شهرستان‌ها ۹۲ درصد مراعات شده است و بعضی جاها ۸۰ درصد بود.

تهران شهر بزرگی است، کمتر بوده ولی متوسط ۸۳ درصد مراعات مردم، دال بر همکاری مردم با مسئولین بهداشتی کشور و توجه مردم به سلامت جامعه است و این برای ما بسیار مهم است.

در کنار آن می‌خواهم از همه آنهایی که به احسان و نیکوکاری در این ماه رمضان مشغول هستند، تشکر کنم؛ در حسینه‌ها و مساجد در سراسر کشور، علما، روحانیون، طلاب، خیرین، نیروهای بسیج ونیروهای مسلح، همه پای کار آمدند و برای مردم بسته‌های حمایتی درست می‌کنند؛ این خیلی زیباست؛ صرف‌نظر از اینکه این بسته حمایتی چند درصد مشکل آن خانواده را حل می‌کند، فضای معنوی‌اش، مهم‌تر از کمک مادی است.

فضای معنوی‌اش این است که مردم به فکر همدیگر هستند و همدیگر را فراموش نمی‌کنند؛ در روزهای سختی انفاق ، احسان و نیکوکاری خودشان را انجام می‌دهند و این برای ما بسیار مهم است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *