خانه / جشنواره / در فرانسه مساجد این کشور در ماه مبارک رمضان همچنان فعال هستند

در فرانسه مساجد این کشور در ماه مبارک رمضان همچنان فعال هستند

با وجود شرایط قرنطینه در فرانسه مساجد این کشور در ماه مبارک رمضان همچنان فعال هستند و امامان جماعت از طریق شبکه‌های اجتماعی سخنرانی می‌کنند.به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، مساجد فرانسه مانند همه مکان‌های عمومی دیگر این کشور از ۱۶ ماه مارس تعطیل شده اند. خالی بودن مساجد در نخستین روز ماه مبارک رمضان بی سابقه است. با این حال و با وجود قرنطینه مساجد همچنان فعال هستند و امامان جماعت از طریق شبکه‌های اجتماعی سخنرانی می‌کنند.Play Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلیدر مسجد جامع نان وضعیت مشابهی حاکم است و امام جماعت در سالنی خالی از جمعیت سخنرانی می‌کند. تنها داوطلبانی در مساجد حاضر هستند که تقریبا ده نفر می‌شوند. 
بالقاسم بالسعید امام جماعت مسجد نانت می‌گوید به طور معمول هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر هر جمعه برای برپایی نماز به اینجا می‌آمدند، اما حالا ما با مسجدی تقریبا خالی رو به رو هستیم.
در کلومی در حوالی تولوز با همراهی گروهی از تکنیسین‌های داوطلب برگزاری نماز از طریق فیسبوک منتشر می‌شود و صد‌ها نفر نیز آن را دنبال می‌کنند. 
یک خانواده در کلومی در نخستین روز ماه رمضان، رمضان سال ۲۰۲۰ را خاص می‌دانند. احمد زیدان مرد این خانواده می‌گوید ما امسال به دلیل قرنطینه امکان انجام بسیاری از کار‌ها را نداریم. به نظر می‌رسد این به نوعی بازگشت به مبدا است. 
امینه زیدان همسر وی می‌گوید بدون خواهران و برادران، بدون والدین و اقوام ما اندکی احساس تنهایی می‌کنیم. ماه رمضان ۳۰ روز است و ۲۴ مه (۴ خرداد) پایان می‌یابد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *