خانه / جشنواره / چرا آل سعود را ساقط نمی کنید تا امام زمان بیاید؟

چرا آل سعود را ساقط نمی کنید تا امام زمان بیاید؟

شرکت آرامکوی سعودی در لبه پرتگاه قرار داد

شرکت آرامکوی سعودی در لبه پرتگاه قرار داد

شرکت نفتی غول‌پیکر آرامکوی سعودی اعلام کرد که به دلیل کاهش بهای نفت و بحران‌های اقتصادی ناشی از ایپدمی کرونا، تعدادی از ایستگاه‌های تولید نفت را تعطیل خواهد کرد.

العالم– با خبرنگاران

آینده‌ای شکوفا و پروژه‌های بزرگ وجهه بزرگ‌ترین صادر کننده نفت جهان را تغییر خواهد داد؛ این وعده‌ای است که “محمد بن‌سلمان” ولیعهد سعودی به سعودی‌ها داده است. ولی تصمیمات و سیاست‌های این شاهزاده، او را مانند کسی قرار داده که گویا به پای خود شلیک کرده است. آخرین تصمیم بی‌پروایانه وی، شعله‌ور کردن جنگ قیمت در بازارهای نفت است به این امید، که تزار روسیه را به زیر بکشد و سهم این کشور پادشاهی در این بازارها حفظ شود.

ولی ولیعهد سعودی علیه خود و کشورش جنایت کرده است؛ چرا که بعد از آنکه بهای نفت در نتیجه کاهش تقاضای جهانی در سایه شیوع ویروس کرونا سقوط کرد شناورهای سعودی در دریاها سرگردان هستند و هیچ مشتری برای خرید نفت پیدا نمی‌کنند و از این‌رو، ریاض ناگزیر می‌شود بسیاری از خطوط لوله نفت را ببندد.

روزنامه “وال استریت ژورنال” امریکا به نقل از یکی از مسئولان شرکت آرامکو، اعلام کرد که عربستان سعودی ممکن است مجبور شود به دلیل نبود مشتری، برخی خطوط تولید نفت را ببندد. این مسئول سعودی در عین حال ابراز ترس کرد که ممکن است زمان خیلی دیر شود. ولی با افزایش فشارهای افتصادی به نظر می‌رسد ولیعهد سعودی هنگام به‌راه انداختن این جنگ، دچار اشتباه محاسباتی شده است.

به گفته کارشناسان، گزینه‌های عدیده‌ای فراروی رژیم سعودی است از جمله، اعمال مالیات زیاد به شهروندان و اتباع خارجی و نیز کاهش هزینه‌های پروژه‌ها و هزینه‌های عمومی، خصوصی‌سازی و نیز اخراج کارگران خارجی.

در سایه حتمی بودن فاجعه در آینده، بن‌سلمان محرمانه تصمیم گرفته است که درباره طرح “چشم‌انداز ۲۰۳۰” و پروژه “نئوم” سخنی نگوید و تصمیم بگیرد ده‌ها پروژه مرتبط با این چشم‌انداز را متوقف و تعطیل کند. با توجه به این بی‌ثباتی و عقب‌گرد یا فروپاشی اقتصاد، وضعیت محمد بن‌سلمان شکننده‌تر خواهد شد و آینده سیاسی او نیز بیشتر در معرض تهدید قرار خواهد کرد و به تبع این امر، موضع رقبای وی قوی‌تر خواهد شد.

در اوایل سال جاری میلادی، “جوزف وستفال” سفیر سابق آمریکا در عربستان سعودی طی دیدارش با بن‌سلمان ابراز عقیده کرده بود که یک فاجعه و ویرانی بزرگ این کشور پادشاهی را تهدید می‌کند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *