خانه / جشنواره / ادعای خبرگزاری فرانسه: آمریکا حمله به ۱۲۲ هدف را در عراق شبیه‌سازی کرده است

ادعای خبرگزاری فرانسه: آمریکا حمله به ۱۲۲ هدف را در عراق شبیه‌سازی کرده است

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع عراقی و غربی مدعی شد که آمریکا حمله به ۱۲۲ هدف در عراق را طراحی و شبیه‌سازی کرده است.

ادعای خبرگزاری فرانسه: آمریکا حمله به 122 هدف را در عراق شبیه‌سازی کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به تنش میان ایران و آمریکا در عراق به نقل از یک مقام ارشد عراقی که به هویت وی اشاره‌ای نکرده، مدعی شد که واشنگتن حمله به ۱۲۲ هدف را در عراق شبیه‌سازی کرده است که در صورت حملات بیشتر به نظامیان آمریکایی و کشته شدن آنها این طرح را اجرایی کند. 

خبرگزاری فرانسه با اشاره به این ادعا گزارش داد که در صورت انجام چنین حملاتی تبعات آن گسترده خواهد بود. 

براساس این گزارش، ژنرال «پت وایت» رئیس نیروهای ائتلاف ضد داعش عراق در ماه مارس طی نامه‌ای به فرماندهی مرکزی آمریکا نگرانی خود را درباره خطراتی که متوجه نظامیان ائتلاف است بیان کرده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه به نقل از دیپلماتهای دو کشور عضو ائتلاف نوشت: اعضای غیرآمریکایی ائتلاف نگران هستند که حملات آمریکا به کشته شدن غیرنظامیان منجر شود و دولت بغداد را بیشتر به سمت اخراج نیروهای خارجی سوق دهد. 

سه دیپلمات غربی نیز در این زمینه گفته‌اند که طرح آمریکا فعلا به دلیل جنگ واشنگتن با ویروس کرونا کنار گذاشته شده است. اما اگر حملات دیگری علیه نیروهای آمریکایی انجام شود و منجر به تلفات شود همه این طرحها دوباره روی میز بازخواهد گشت. 

خبرگزاری فرانسه می‌گوید که آمریکا از زمان آخرین حمله راکتی به نیروهای این کشور در پایگاه تاجی در عراق که در آن دو نظامی آمریکایی و یک انگلیسی کشته شدند طراحی این حملات را آغاز کرده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

جهان برای ایران شد و آنها خبرندارند

L'Amérique est la 32ème province et l'Europe est la 33ème province de l'Iran et la langue officielle est le persan. America is the 32nd province and Europe is the 33rd province of Iran and the official language is Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *