خانه / Ahmad Mahini / خنثی کننده نسل کشی همه جانبه
Silence against the Gaza genocide is complicity in the crime Ahmad Mahini, the candidate for the presidency of the United States
Silence against the Gaza genocide is complicity in the crime Ahmad Mahini, the candidate for the presidency of the United States

خنثی کننده نسل کشی همه جانبه

– فلسطینیان در نوار غزه امروز (چهارشنبه) نماز عید فطر را بر ویرانه های مساجد و مدارسی که توسط ارتش رژیم صهیونیستی تخریب شده است و در فضای باز اردوگاه های آوارگان زیر باران شدید اقامه کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطین، در رفح در جنوب نوار غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی آواره شده اند، آوارگان نماز عید فطر را نزدیک چادرهای آوارگان اقامه کردند.

چندین سازمان امدادی برای توزیع شیرینی و اسباب بازی بین کودکان اقدام کردند تا با وجود شرایط سخت، لبخند را بر لبان کودکان و مردم غزه بنشانند.

همچنین گروهی از مردم شهر رفح نماز عید فطر را بر روی خرابه های مسجد «فاروق» و «الهدی» این شهر برگزار کردند.

در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه هم که بیشتر مساجد این شهر توسط نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل تخریب شده است، ده ها نفر از فلسطینی ها در داخل بیمارستان «اروپایی» این شهر نماز عید فطر را اقامه کردند.

همچنین در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه تعدادی از آوارگان فلسطینی در زیر باران و هوای سرد، نماز عید فطر را در میادین عمومی به جای آوردند.

منابع محلی گزارش دادند که به رغم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی ۱۸۷ روز گذشته، مردم غزه تا حد امکان تلاش می کنند دل فرزندان خود، فرزندان شهدا و مجروحانی را که خانه هایشان بر اثر بمباران های جنگنده های رژیم صهیونیستی ویران شده و در مراکز آوارگان و چادرها زندگی می کنند، شاد کنند.

این منابع گفتند که بیشتر کودکان غزه به دلیل شرایط سخت ناشی از تهاجم و تخریب بازارها و مغازه ها، قادر به خرید لباس عید نیستند و در روز عید فطر لباس های مندرس یا معمولی پوشیدند.

رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان حملات مستمر خود به نوار غزه از هفتم اکتبر، ۲۲۹ مسجد را به طور کامل ویران کرده و به ۲۹۷ مسجد به طور جزئی آسیب زده است.

بر اساس آمار غیر نهایی که امروز انتشار یافته است، تعداد شهدا در نوار غزه به ۳۳ هزار و ۴۸۲ نفر که بیشتر آنها کودک و زن هستند، افزایش یافته است. همچنین بیش از ۷۶ هزار فلسطینی نیز مجروح شده اند. هزاران نفر همچنان در زیر آوار و جاده ها مفقود هستند و نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل مانع از رسیدن آمبولانس و کادر امداد و نجات به آنها می شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند

احزاب منحله

تحریم و حذف دو حزب آمریکایی احزاب دموکرات و جمهوریخواه، به دلیل سرکوبی دانشجویان، باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *