خانه / جشنواره / فضاهای سبز شمال تهران برای بهاری بدون کرونا زیباسازی شد

فضاهای سبز شمال تهران برای بهاری بدون کرونا زیباسازی شد

فضاهای سبز شمال تهران با اجراهای خلاقانه توام با رنگ ها در کنار عناصر طبیعی مانند گل ، گیاه ، چوب و سنگ برای حضور مجدد شهروندان در بهاری بدون کرونا زیبا سازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار منطقه یک با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: اداره فضای سبز شهرداری منطقه یک در راستای طرح استقبال از نوروز اقدام به طراحی و کاشت ۴٠ فرش گل به متراژ  3 هزار و ۳۸۸ مترمربع نمود که این اقدام  با هدف ایجاد منظر و چشم انداز زیبا ، در سطح میادین و بزرگراه ها و همچنین در بوستانهای فرامنطقه ای نظیر بوستان های نیاوران ، قیطریه و جمشیدیه اجرا شده است تا علاوه بر ایجاد جلوه ویژه موجب نشاط و شادابی شهروندان شود.

وی استفاده از‌‌تنه درختان خطرآفرین و رفع خطر شده برای ساخت گلجاهای زینتی را اقدام دیگری دانست و گفت: درختان خطرآفرین و روبه زوالی که در فضای سبز شهری ،پس از اخذ رای از کمیسیون ذیل ماده ٧منطقه ، رفع خطر می شوند، دوباره درچرخه طبیعت به عنوان گلجای با استفاده از خلاقیت هنری مورد استفاده قرار گرفتند و دربرخی نواحی ازجمله باغ کامران، بوستان جمشیدیه، بوستان گلابدره،  میدان تجریش و بلوار شهیدباهنر  گلجای های چوبی با استفاده از تنه ها و کنده های درختان رفع خطر شده طراحی و ساخته شدند.

وی اجرای کلبه جنگلی  در میدان تجریش را اقدام دیگری دانست و گفت:  میدان تجریش با وجود درختان چنار با قدمت بالا و بافت شبه جنگلی، با اقدامی خلاقانه نسبت به طراحی و اجرای طرح مفهومی “کلبه جنگلی” با پوشش گیاهی، باز زنده سازی شد و در آن از آسیاب آبی جهت سرزندگی و یادآوری آب و آسیاب کشاورزان ایران کهن، طراحی باغچه ،تنه درختان خشک ، شن و سنگ و طرح  باغبان در حال کاشت گل و گیاه با تنه چوبی و  انواع گونه های زینتی دایمی سازگار و گلهای فصلی متنوع ازجمله بنفشه و لاله …و ایجاد فرش گل جهت ایجاد طراوت و سرزندگی در آن استفاده شد.

موسوی جمع آوری نرده های رفیوژمیانی خیابان شریعتی حدفاصل میدان قدس تا خیابانشهید موسیوند را از دیگر اقدامات استقبال از بهار دانست و گفت: این اقدام در راستای رعایت حقوق شهروندی و آرام سازی سیما ومنظر شهری از سوی اداره زیباسازی منطقه یک اجرا شد و نوار سبز مانند ابتدای خیابان شهید باهنر در این ناحیه اجرا می شود تا نوید بخش فصل بهار برای شهروندان باشد.

این مقام مسئول افزود: تونل نوری میدان تجریش نیز به طول ۷۰ متر با استفاده از ۱۰ هزار متر ریسه سوزنی احیا و نورپردازی شد و با اجرای طرح استقبال از بهار میادین و محورهای اصلی منطقه نورپردازی و زیبا سازی شد و جشنواره تخم مرغ های نوروزی با رنگ آمیزی ۳۰ عدد تخم مرغ توسط دانشجویان هنر و چیدمان آنها در محور ولیعصر (عج)حدفاصل پارک وی تا میدان تجریش اجرا شد و ۵ نقاشی دیواری در محور ولیعصر و چیذر ، حجم مجسمه مرکب عشق در بوستان نیاوران، کاشی شکسته همراه با نقاشی طرح صلوات در بلوار صبا، برجسته نگاری پل های عابر پیاده بزرگراه صدر ، چمران و کاوه و ستون های پل صدر انجام و۱۰ المان های نوروزی نصب و بنرهای اطلاع رسانی پیرامون کرونا و عید نوروز در خانه بمانیم اکران شد.

وی تصریح کرد: رنگ آمیزی جداول به متراژ  75 هزار متر طول،اجرای پاکسازی وپوشاننده به متراژ ۱۳۵ هزارمتر مربع،اجرای رنگ آمیزی کارهای فلزی ، المان و مبلمان شهری به متراژ ۱۲۸ هزارمتر مربع،شستشو، رنگ آمیزی و کاشت تعداد ۹۴۵ فلاورباکس، رنگ آمیزی المان بوستانها و فضای سبز به تعداد ۸۶۷ قطعه و همچنین رنگ آمیزی لوازم بازی کودکان و وسایل بدنسازی بوستانهای سطح منطقه به تعداد ۷۶۰  قطعه از دیگر اقدامات استقبال از بهار بود.،

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

چرا و چگونه ترامپ را بکشیم

Why and how to kill Trump Here, techniques are taught that you can kill Trump easily and with your bare hands. The first thing is to know the chakras. There are seven points on the body that will kill a person with a strong blow of the index finger. It can be strengthened to kill Trump whenever you see him

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *