خانه / جشنواره / طرح کلبه جنگلی در میدان تجریش اجرا شد

طرح کلبه جنگلی در میدان تجریش اجرا شد

فضای سبز میدان تجریش با اجرای کلبه جنگلی،  جانمایی کنده های چوبی و تصویر کشیدن باغبان، احیا و باز زنده سازی شد. 
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست  شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اداره فضای سبز منطقه درطرح استقبال از بهار و طراوت بخشیدن به فضای سبز ،باهدف احیا و باز زنده سازی فضای سبز میدان تجریش، این میدان را با وجود درختان چنار با قدمت بالا و بافت شبه جنگلی، با اقدامی خلاقانه نسبت به طراحی و اجرای طرح مفهومی “کلبه جنگلی” با پوشش گیاهی، باز زنده سازی کرد.
وی به استفاده از  طرح نمادین کنده های چوبی با هدف ترویج کاشت گل وگیاه در فضای سبز شهری اشاره کرد و افزود: در این طرح از عناصر طبیعی از قبیل عنصر  آب و استفاده از آسیاب آبی جهت سرزندگی و یادآوری آب و آسیاب کشاورزان ایران کهن، طراحی باغچه ،تنه درختان خشک ، شن و سنگ و انواع گونه های زینتی دایمی سازگار و گلهای فصلی متنوع ازجمله بنفشه و لاله …و ایجاد فرش گل جهت ایجاد طراوت و سرزندگی میدان استفاده شده است.وی ضمن تشکر  از زحمات کارشناسان و کارگران فضای سبز درطرح استقبال از بهار گفت:در بخشی از این طرح  باغبان در حال کاشت گل و گیاه با تنه چوبی به تصویر کشیده شده تا نشانگر  زحمات کارگران  در توسعه فضای سبز شهری باشد.

ایمن سازی گودهای پر خطر در بودجه ۹۹ ردیف اعتباری گرفت

ایمن سازی و رفع خطر گودهای رها شده در سطح منطقه یک در جلسه بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ شورای شهر تهران مطرح و اعتبار لازم برای آن تخصیص یافت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک،سید حمید موسوی شهردار این منطقه با  اعلام این خبر افزود: با توجه به وجود ۴۵ گود عمیق رها شده در منطقه که منجر به نا ایمنی املاک اطراف خود شده اند با برپایی جلسه با مجید فراهانی رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران مقرر شد اعتبار لازم برای ایمن سازی و رفع خطر این گودها در ردیف اعتباری بودجه سال ۹۹ لحاظ شود.

موسوی تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه یک با معاونت های فنی وعمران، ترافیک، اجتماعی،خدمات شهری و محیط زیست، اداره املاک و بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی ناتمام و برگزاری جلسه با حضور رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران و شورایاران محلات و همچنین نظرخواهی از آنها ، اجرای پروژه های محلی و توسعه زیر ساختها به خصوص در حوزه گردشگری در منطقه و ایمن سازی رود دره ها و اتمام پروژه های نا تمام، در بودجه پیشنهادی سال آتی مشخص شد.

وی در ادامه گفت : در جلسه ای که در شورای شهر اسلامی تهران برگزار شد در خصوص ساماندهی و ایمن سازی رود دره های منطقه یک با تاکید بر رود دره های دارآباد ، درکه و دربند مجدد اعتبار مناسب پایدار شد و همچنین پروژه های مسئولیت اجتماعی با تاکید بر مشارکت پروژه های کوچک مقیاس محله محور در سطح منطقه یک آغاز می شود.


درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

جهان برای ایران شد و آنها خبرندارند

L'Amérique est la 32ème province et l'Europe est la 33ème province de l'Iran et la langue officielle est le persan. America is the 32nd province and Europe is the 33rd province of Iran and the official language is Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *