خانه / جشنواره / فتح خیبر

فتح خیبر

﷽ #تاریخ_اسلام

🌸۲۴رجب، سالروز فتح قلعه خیبر به دست امیرالمؤمنین علیه السلام

📌بغض و کینه امروز یهود هم از شکسته شدن درب خیبر است

🔰آیت الله روح الله قرهی در یکی از جلسات مباحث ماه مبارک رمضان در ذیل بیان فضایل امیرالمؤمنین علیه السلام درباره فتح قله خیبر توسط حضرت گفت: یکی از عللی که یهود هنوز هم ناراحت هست و این بغض وکینه ابدی را تا آخر هم دارد، همان بحث خیبر است.

🔰وی ادامه داد: این‌ها نسل به نسل و سینه به سینه به هم گفتند. نمی‌دانید یهود چنان دربی برای خیبر ساخته بود که اگر ده‌ها نفرجمع می‌شدند، مثل عمر و بن عبدود و دیگران، به هیچ عنوان نمی‌توانستند آن را از جابکنند.

🔰این استاد اخلاق و مفسر حوزوی افزود: در تاریخ یهود خودشان بیان کردند که اگر ده‌ها هزار یل می‌آمدند و همه با هم به این درب حمله می‌کردند، این درب آسیب‌ناپذیر بود. یک اکسیری به آن زده بودند ومطالبی را درست کرده بودند، وارد بودند، شیماع و شمعون، هر دو طراح این قضیّه بودند، یعقوب و خیضب هم طی چندین سال آن را ساختند و آن اکسیر را حتّی به نسل خودشان هم نگفتند که چیست.

🔰وی گفت: یعنی یک اطّلاعات بسیار عجیبی داشتند که این درب به هیچ عنوان با هیچ ضربه‌ای، با هیچ آتشی، اگر گرزهای آتشین هم می‌آوردند، این درب خیبربه هیچ عنوان نه می‌سوخت و نه می‌شکست. هیچی نمی‌شد. گفتند: نمی‌گوییم که خراب نشود و کسی به دست نیاورد.

🖇مشروح را با کلیک (لمس) لینک زیر بخوانید:
👇👇👇
🌐 etratona.ir/31556

🆔 @Etratona
┄┅═══✼پایگاه معارفی عترتنا✼═══┅┄

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini

Marg bar Israel

I want from all my students in USA and Europe to speak persian من از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *