خانه / جشنواره / مرگ ومیر ناشی از کرونا در ایران ۱۲.۶درصد است: یعنی ۵۱۳نفر از ۴۰۴۲نفر

مرگ ومیر ناشی از کرونا در ایران ۱۲.۶درصد است: یعنی ۵۱۳نفر از ۴۰۴۲نفر

 در نشست خبری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۲۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر افزایش یافت.
وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۳ هزار و ۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.
دکتر جهانپور گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ فوت کردند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسید.
وی افزود: موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک در استان‌ها:تهران ۳۰۳ نفر،قم ۴۲ نفر،گیلان ۷۱ نفر،اصفهان ۱۱۰ نفر،البرز ۶ نفر،مازندران ۱۹۲ نفر،مرکزی ۴۸ نفر،قزوین ۱۲ نفر،سمنان ۳۸ نفر،گلستان ۲۱ نفر،خراسان رضوی ۱۱۰ نفر،فارس ۳۳ نفر،لرستان ۲۵ نفر،آذربایجان شرقی ۹۷ نفر،خوزستان ۱۵ نفر،یزد ۴۶ نفر،زنجان ۲۰ نفر،کردستان ۹ نفر،اردبیل ۱۵ نفر،کرمانشاه ۱۵ نفر،کرمان ۱۲ نفر،همدان ۱۰ نفر،سیستان و بلوچستان ۲ نفر،هرمزگان ۴ نفر،ایلام ۸ نفر،آذربایجان غربی ۲۵ نفر استو استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر بیمار جدید نداشته اند. گسترش بسیج عمومی مقابله با کرونا به تمام استان‌های کشور
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیج عمومی مقابله با کرونا که در مرحله اول با اطلاع رسانی و آموزش عمومی آغاز شد و در مرحله دوم با شناسایی و مراقبت مبتلایان در پنج استان کار خود را کامل کرد به سایر استان‌ها هم گسترش خواهد یافت.
آقای دکتر کیانوش جهانپور افزود: هموطنان می‌توانند اگر علائمی در خودشان می‌بینند از طریق سامانه الکترونیک سلامت به نشانی salamat.gov.ir علائم خودشان را ارزیابی کنند و در صورت داشتن علائم بالینی متناسب با مشاوره‌های پزشکی همکاران ما یا در خانه قرنطینه شوند تا وضعیتشان روزانه رصد و پایش شود یا افرادی که نیازمند رسیدگی بیشتر هستند با ارجاع به بیمارستان بستری شوند تا مراقبت‌های بیمارستانی و مداخلات پزشکی لازم صورت گیرد. 
وی با بیان اینکه انتظار داریم زنجیره شناسایی مبتلایان کامل شود گفت: در ۵ استانی که کار پرونده الکترونیک سلامت آغاز شده بار ترافیکی بیمارستان‌ها و مراجعات مردم به اورژانس‌ها کاهش پیدا کرده است.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کووید۱۹ به مرحله پاندمیک و همه گیری جهانی رسیده است افزود: طرح بسیج ملی مقابله به کرونا با نتایج مثبتی که داشته می‌تواند الگوی کشور‌های دیگر هم قرار بگیرد.
آقای دکتر جهانپور افزود: امیدواریم که این طرح ملی در کنار رعایت بهداشت فردی و کاهش تردد‌ها مراودات و سفر‌های درون و برون شهری زنجیره‌ی این بیماری را قطع کند.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه هموطنان به هیچ وجه برای سفر برنامه ریزی نداشته باشند گفت: نوروز امسال مثل سال‌های پیش نیست اگر کسی حتی به فکر خود و خانواده اش است به سفر نرود، هموطنان توجه کنند، استان‌هایی که مقصد سفر قرار می‌گیرند، کانون شیوع هستند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *