خانه / جشنواره / قند پارسی

قند پارسی

به گزارش واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس قوانین بالادستی از جمله بندهای ۱۶ و ۲۱ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه با هدف پاسداری از زبان و ادبیات فارسی و ارتقای نقش و کارکرد آن در عرصه تبلیغات در نظر دارد  نخستین همایش ملی «قند پارسی» را در تاریخ ۲ بهمن ۱۴۰۲ در تالار رودکی تهران برگزار کند.

بر این اساس، در بخش مسابقه و تجلیل از آثار برتر از تمامی فعالان و هنرمندان خلاق و نوآور حوزه تبلیغات، دعوت به عمل آمده است تا آثار و طرح‌های تبلیغاتی خود را شامل تهیه و تولید نماد، نشان، نشان‌واره (لوگو) و سایر عناوین مشابه در سه بخش تبلیغات تجاری، تبلیغات مسئولیت اجتماعی و تبلیغات فرهنگی با رعایت جنبه‏‌های خلاق و نوآورانه و درخور فرهنگ غنی پارسی، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

ویژگی‌های الزامی آثار  عبارتند از: استفاده از زبان فارسی سلیس و روان و نام ایرانی در نام‌گذاری محصول یا نشان، تناسب آثار با موضوع تبلیغ، استفاده از عناصر گرافیکی مرتبط با فرهنگ و زبان فارسی، زیبایی و خلاقیت طراحی و آثار باید در قالب‌های چاپی، دیجیتال یا ترکیبی از این دو باشند (مانند طرح‌های بسته‌بندی، طرح‌های تبلیغات محیطی، تبلیغات پخشی و سایر شقوق تبلیغاتی).

آثار ارسالی باید توسط خالق اثر، صاحب نشان تجاری یا کانون آگهی و تبلیغاتی ارسال شود.

تمامی آثار دریافتی، توسط هیأت داوران متشکل از صاحب‌نظران و متخصصان حوزه زبان و ادبیات فارسی، تبلیغات، بازاریابی و گرافیک ارزیابی شده و از پدیدآورندگان آثار برگزیده در هر بخش قدردانی به عمل خواهد آمد.

نظر به اهمیت گسترش گفتمان فرهنگی- تبلیغاتی در پاسداشت زبان فارسی، از تمامی هنرمندان و خالقان اثر علاقه‌مند به فرهنگ ایرانی و زبان فارسی، دعوت شده آثار خود را به همراه کاربرگ پیوست تا پایان تاریخ ۲۵ دی‌ماه به نشانی پست الکترونیکیinfo@ad.gov.ir   ارسال کنند.

دبیرخانه دائمی همایش قند پارسی با شماره تلفن ۸۸۰۰۷۹۹۵ آماده پاسخگویی به پرسش‌ها و ارائه اطلاعات بیشتر به علاقه‌مندان است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به پایگاه https://press.farhang.gov.ir مراجعه کنند. 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *