خانه / جشنواره / بانو امین

بانو امین

به گزارش علیرضا نهنگی خبرنگار ماهین نیوز

شرح حال بانو امین.

خانم سیده نصرت امین، در سال ۱۲۶۵ شمسی، در اصفهان متولد شد.
او توانست در سن چهل سالگی، به درجهء اجتهاد برسد و صاحب مقامات بلند معنوی گردد. مادرش، او را در سن چهارسالگی فرستاد، تا زبان عربی بیاموزد. در خانهء پدر، کسب علوم دینی و رشد معنوی آغاز شد، و پس از ازدواج، با حمایت همسرش، این رشد معنوی و کسب علوم دینی ادامه پیدا کرد. او اولین بانویی است که به درجهء اجتهاد رسید و، اولین بانویی است که تفسیر قرآن دارد. به تعبیری پس از فاطمهء زهرا اولین بانویی که قرآن را تفسیر کرده، بانو امین است.
هشت فرزند او در زمان حیاتش فوت کرده اند و فقط یک فرزند از او باقیست.
در زندگینامهء بانو امین آمده، همزمان دو فرزند ایشان، از دنیا رفتند و آیت الله نجف آبادی، استاد ایشان تدریس را تعطیل کردند. پس از سه روز بانو امین پیغام فرستاد که چرا برای تدریس نمی آیید؟ من از خدا خجالت می کشم که سه روز است تحصیل علم دینی را کنار گذاشته ام.

🟢 ایشان اولین دانشگاه دروس دینی برای بانوان را تاسیس کرد.
نزدیکترین شاگرد ایشان، بانو همایونی می گوید، او در اواخر عمر صدای تسبیح درختان را می شنید.

بانو امین در سال ۱۳۶۲ شمسی، به لقاءالله پیوست.
روحش شاد.

👈 آیت الله محمد تقی جعفری، مقام علمی بانو امین را چنین توصیف کرده اند:

بطور قطع می توان ایشان را از علمای برجستهء عالم تشیع معرفی نمود. روش علمی ایشان کاملا مطابق با سایر دانشمندان بوده بلکه با نظر به مقام عالی روحی، باید ایشان را در گروه نخبه ای از دانشمندان بشمار آورد که به علاوهء فراگرفتن دانش به تولد جدید در زندگی نائل میشوند.

/ادامه فرداإن شاءالله/

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *