خانه / جشنواره / دولت کوچک راستگرا کابوس ارتش اسرائیل

دولت کوچک راستگرا کابوس ارتش اسرائیل

روزنامه هاآرتض اعلام کرد:
روزنامه هاآرتض اعلام کرد:

دولت کوچک راستگرا کابوس ارتش اسرائیل

روزنامه صهیونیستی هاآرتض با انتشار گزارشی ضمن اشاره به پیروزی نتانیاهو در انتخابات با وجود اتهامات فساد علیه وی تاکید کرد تشکیل دولت کوچک راستگرا کابوسی برای ارتش و عدم اجرایی شدن طرح چند ساله کوخاوی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، روزنامه صهیونیستی هاآرتض در مقاله ای ضمن اشاره به موفقیت نتانیاهو در انتخابات دوشنبه تاکید کرد همچنان پیروزی سیاسی نهایی وی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

عاموس هرئیل تحلیلگر اسرائیلی در این روزنامه نوشت: نتانیاهو تقریباً پس از دو شکست در ماه های آوریل و سپتامبر و ارائه لایحه اتهامات وی به دادگاه از بازگشت به دنیای سیاست ناامید شده بود. در واقع شکست مکرر و مستمر گانتز باعث موفقیت نتانیاهو در انتخابات سوم شد.

انتخابات های سه گانه برگزار شده در اسرائیل نقطه ضعف دیگری از گانتز را مشخص کرد که از دوره نه چندان موفق وی در ستاد ارتش اسرائیل به شخصیتی شناخته شده در اسرائیل تبدیل شد، گانتز آن طوری که برخی وی را توصیف می کنند قاطع نیست، گانتز از جمله افرادی است که اگر از وی بپرسید امروز ظهر چه چیزی می خوری به شما می گوید ۲۴ ساعت دیگر به تو جواب می دهم. از دیگر عوامل شکست گانتز مبارزات انتخاباتی نابسامان وی بود که نتوانست مانند حزب لیکود به کانون توجهات عمومی اسرائیلی ها وارد شود.

هرئیل تاکید کرد مسئولان ارتش اسرائیل منتظر تشکیل دولت هستند تا مقدمات بررسی جدی تصویب طرح ۵ ساله ارتش اسرائیل موسوم به تنوفا فراهم شود. اما اگر نتانیاهو موفق شود طرح خود برای تشکیل دولت راستگرای کوچک را عملی کند ثمرات طرح نظامی چند ساله ارتش که کوخاوی در انتظار آن بود با تعیین یک کابینه امنیتی تهاجمی و جنگ طلب به خطر خواهد افتاد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

تجدید میثاق یمنی ها

✅ انصارالله یمن: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید   🔸یک مقام ارشد جنبش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *