خانه / جشنواره / جنگ اسرائیل علیه ایران توسط چینی ها

جنگ اسرائیل علیه ایران توسط چینی ها

:/دردم از یار است و درمان نیز هم
لابی مخرب رژیم صهیونیستی در چین

لابی‌های صهیونیستی در چین طی دهه گذشته، با استفاده از تسهیلات ارائه شده از مؤسسات فکری و دانشگاه‌ها و گروه‌های فشار حامی صهیونیسم و مؤسسات و روحانیون تلمودی به دنبال ایجاد ردپایی از خود در زندگی عمومی مردم چین و مؤسسات آموزشی و آکادمیک آن هستند. هدف از این فعالیت‌ها ایجاد بستر مناسب برای پذیرش دیدگاه‌های صهیونیسم با استفاده از تمامی ابزارهای سیاسی جهت توضیح و دفاع از مواضع و اقدامات رژیم صهیونیستی از سوی حاکمیت چین ارزیابی شده است. آنها به دنبال تغییر مفاهیم آکادمیک در میان چینی‌ها و تغییر دیدگاه آنها نسبت به رژیم صهیونیستی و از دید برخی کارشناسان فروپاشی غول اقتصادی فزاینده چینی ها هستند.

مؤسساتی که رژیم صهیونیستی که فعالیت گسترده‌ای را در چین دنبال می‌کنند، شامل موارد زیر هستند:

– مؤسسه شاوی اسرائیل

این سازمان نقش اساسی در القای تفکرات یهودی به مردم چین به ویژه ساکنان منطقه کایفنگ دارد. این موسسه مدعی است که تلاش‌های زیادی برای کمک به ” ملت یهود ” در گوشه و کنار دنیا به ویژه یهودیان مستقر در کایفینگ به کار گرفته تا آنها را قانع به سفر و مهاجرت به اسرائیل کند. مؤسسه مذکور تمامی تسهیلات لازم برای زیبا جلوه دادن سرزمین‌های اشغالی جهت سکونت یهودیان جهان را به کار گرفته است.

مایکل فروند”Michael Freund” مؤسس و رئیس شورای اداری مؤسسه مزبور صهیونیستی در این رابطه ویدئوی مشهوری را از طریق سایت یوتیوب منتشر کرده و در آن از یهودیان چین یا کسانی که اعتقاد دارند ریشه‌های یهودی دارند، خواسته است به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و در ” وطن اصلی یهودیان” مورد استقبال قرار گیرند.
– سندیکای ساکنان سابق چین در اسرائیل

مأموریت این سازمان حفظ مناسبات گسترده با چینی‌هایی است که مدتی را برای زندگی و آموزش در سرزمین‌های اشغالی گذرانده‌اند. آنها سعی دارند همکاری‌های موجود بین یهودیان و اسراییلی‌های مقیم در چین را که برای مقاصد مختلف از جمله تحصیل و اقامت یا کار در چین زندگی می کنند، حفظ نمایند. این جمعیت نقش اساسی و فعالی برای احیای سنت های تلمودی در میان نسل کنونی اسرائیلی ها داشته و آن را بخشی از نیازهای کنونی جامعه یهودی معرفی می کند.

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی این جمعیت‌ را با عنوان جمعیتی غیر انتفاعی ثبت کرده است. البته فعالیت‌های مالی و نظارت بر محاسباتی شرکت براساس قانون رژیم صهیونیستی مدیریت می‌شود. در حال حاضر این جمعیت دفتر کوچکی در منطقه روچیلد بولوارد در تل آویو دارد. 

رژیم صهیونیستی تمرکز ویژه‌ای را در بخش‌های صنعتی و اقتصادی و فرهنگی برای ایجاد هم‌گرایی با افکار عمومی مردم چین قرار داده است. تل آویو معتقد است که نزدیکی منافع تجاری بین مردم چین و کابینه اسرائیل می‌تواند شبکه اقتصادی کاملی را بین دوطرف ایجاد کند. اسرائیل از این رویکرد می‌تواند در چارچوب منافع اقتصادی خود استفاده کرده و تا حد زیادی مناسبات دیپلماتیک و فرهنگی خود با چین را تقویت کند تا به این ترتیب به یک دولت محوری کوچک و شریک راهبردی چین تبدیل شود.

کابینه اسرائیل همچنین بسیاری از معابد یهودی را در راستای خدمت به یهودیان حاضر در چین به کار گرفته است. این معابد به اسراییلی‌هایی که بنا به مقتضای شغلی و تحصیلی به چین رفتند، یا چینی‌هایی که به سمت آیین یهودیت گرایش پیدا کردند، خدمات می دهد.

نکته‌ای که در چارچوب مناسبات چین و رژیم صهیونیستی قابل مشاهده است، اصرار کابینه اسرائیل برای احداث تعداد زیادی از معابد یهودی در استان های چین است. رژیم صهیونیستی در تأسیس این معابد عمدا از مهندسی و معماری بومی چینی استفاده کرده تا بتواند هرچه بیشتر خود را به دولت چین نزدیک کند. از جمله این موارد کنیسه یهودیان در اقلیم کایفنگ است که در آن از فرهنگ  و معماری کنفوسیوس الهام گرفته شده و البته نمادهایی از اسرائیل نیز در آن قرار داده شده است.

یهودیان چینی در اقدامی بر گرفته از منشور صهیونیسم مبنی بر تسلط بر بنگاه های رسانه ای بیش از ۵۰ روزنامه در این کشور تأسیس کردند که به بیش از ۸ زبان منتشر می شد. یکی از این روزنامه‌ها ” پیام اسرائیل ” بود که در سال ۱۹۰۴ تأسیس شد. یهودیان همچنین موزه ای کوچک در منطقه کایفنگ تأسیس کردند. بعد از آغاز مناسبات رسمی چین و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۲، کابینه رژیم صهیونیستی اصرار زیادی برای فعال سازی اقدامات یهودیان در چین در دستور کار خود قرار داد. اسرائیلی ها باشگاه‌های ویژه و بیمارستان‌ها و قبرستان‌های مختص یهودیان و حتی یگان های داوطلب ویژه آنها در این کشور تاسیس کردند.

در سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی اقدام به تأسیس بسیاری از معابد در چین کرده تا بتواند بعد از گرفتن مجوز از مقامات محلی چینی، مردم یهودی شده این کشور را تشویق کرده و از فعالیت‌های دینی و تلمودی در چین حمایت کند.

سنوگ هونگ بینگ پژوهشگر چینی الاصل آمریکایی در کتاب خود با عنوان طرح یهود برای تخریب چین می‌نویسد: در سایه افزایش احتمال معجزه اقتصادی چین، یهودیان جهان توطئه ای برای فروپاشی این اقتصاد بزرگ طراحی کرده اند. این ارتباط به ویژه از طریق بانک‌های بزرگ وابسته به یهودیان دنبال می‌شود. یکی از این بانک‌ها در اختیار خانواده ثروتمند روچیلد یهودی قرار داد که ثروت هنگفتی بالغ بر ۶ میلیارد دلار در اختیار دارد.

وی در کتاب خود از تسلط خاندان ثروت و قدرت یهودی به ویژه خانواده روچیلد بر بانک مرکزی آمریکا خبر داده و می‌نویسد که این خانواده با خرید سهام عمده از بانک مرکزی آمریکا، تسلط خود بر آن را افزایش داده است. حتی اگر این نظریه را نیز کنار بگذاریم، روند یهودی سازی مردم چین در مرحله اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و محافل یهودی تلاش زیادی برای نفوذ در جامعه چین دارند.

نتیجه‌گیری

فعالیت‌های لابی‌های صهیونیستی در گوشه و کنار دنیا به صورت کاملاً محرمانه دنبال می‌شود، آنچه که در این مطلب به آن اشاره شد، نمونه ای از این فعالیت ها است که به رسانه ها درز کرده است. صهیونیست‌ها با تمامی ابزارهای ممکن در حوادث سیاسی اقتصادی و اجتماعی برای فشار بر مخالفان خود و نفوذ بیشتر بر حامیان پروژه‌های صهیونیستی در منطقه و جهان استفاده می‌کنند. آنها سعی دارند اهرم‌های فشار جهانی نظیر رسانه‌ها و اقتصاد بین‌الملل و بازارهای جهانی را تحت سلطه خود گرفته و با استفاده از این اهرم‌ها شاخص‌های قدرت جهانی خود را افزایش دهند.

فیلیپ جرالدی، حایز مدرک دکترا در تاریخ مدرن از دانشگاه لندن و مدیر اجرایی شورای منافع ملی آمریکا در این رابطه می نویسد: درواقع، این یک پدیده جهانی است. اگر فردی به هر جایی – در اروپای غربی، کانادا، استرالیا، زلاند نو و آمریکا برود – یک لابی اسرائیلی  وجود دارد که به خوبی سازمان یافته و تأمین مالی شده است. لابی قدرتمندی که حاضر است برای حمایت از اسرائیل به جنگ برود. اغلب سازمان های درگیر در حمایت از اسرائیل، از مقامات تل آویو دستور می گیرند. بسیاری از آن ها حتی به طور کامل با دولت اسرائیل همکاری می کنند، و سازمان های نیمه دولتی و غیردولتی (ان جی او های) ساختگی، مانند مرکز لوفیر شورات هادین دارند.هدف آن ها پخش تبلیغات و نفوذ در مردم کشورهای محل اقامت است که یا به مسیر تل آویو بپیوندند و یا مردم را با روایات ضد و نقیض به اشتباه وادارند و بحث ها را در زمان جنایات بالقوه اسرائیل خفه  کنند و به بن بست بکشانند.

متحدان پراکنده یهودی در سراسر جهان توسط یک ماشین سازماندهی شده دولتی توانمند حمایت می شوند که اطلاعات غلط و دروغ را پخش می کند تا هر زمانی که از اسرائیل انتقاد شود، آب را گل آلود سازند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *