خانه / اسلم قزوینی / در کربلا چه گذشت ۶

در کربلا چه گذشت ۶

حسینی:
⚫ در کربلا چه گذشت؟ ⚫ ( ۶ )

🕌 در پیغامهای روزهای گذشته خواندیم پس از شهادت امام حسن، برادر ایشان امام حسین‌ همچنان به صلحنامه عمل نمودند تا زمان آن پایان پذیرد.
معاویه مُرد و قبل از مرگ بر خلاف صلحنامه یزید را جانشین خود کرد و امام حسین معترض شد اما مردم او را همراهی نکردند.
یزید برای گرفتن بیعت از امام، گروهی را به سرکردگی مروان بن حکم به مدینه فرستاد تا امام را تحت فشار گذاشته و بیعت بگیرند.
بهمین دلیل، امام‌ حسین‌ بهمراه خانواده و یارانش برای انجام فریضهء حج، راهی مکه شد.

👈 پس چه شد که اباعبدالله تصمیم گرفتند از مکه به کوفه هجرت کنند؟ آنهم درست در زمان مناسک حج تمتع!!

👈👈 یکی از مهمترین شروط تشکیل حکومت، شرط مردمی است. تا مردم نخواهند هیچ حاکمی نمیتواند حکومت کند (مهمترین علل غیبت امام عصر، همین نداشتن شرط مردمی است).
👈 و این شرط مردمی بواسطهء هزاران دعوتنامه از طرف مردم کوفه برای اباعبدالله، فراهم شده بود و امام بدون فوت وقت آمادهء حرکت شدند.
👈 اما چرا درست در روزهای انجام مناسک حج؟

✔ هیچکس مجاز نیست عمل حج را نیمه‌ تمام رها کند و اگر کسی احرام ببندد بر او واجب است تا پایان کار، اعمال حج را انجام دهد.

🟩 از آنجائیکه قبل از فرا رسیدن ماه ذی الحجه، نامه های فراوانی از کوفه به امام حسین رسیده و از ایشان برای تشکیل حکومت شیعی دعوت کرده بودند، لذا امام حسین هیچ تصمیمی برای انجام فریضهء حج تمتع نگرفته و احرام نبستند و آماده می شدند برای عزیمت به کوفه.

🟩 اما اینکه چرا ایشان روز هشتم ذی الحجه مکه را بسمت کوفه ترک کردند به این دلیل بود که در این ایام، همهء مسلمانانی که برای انجام فریضهء حج به مکه عزیمت کرده اند در آن سرزمین جمع هستند و امام حسین بخوبی می توانستند علل خروج از مدینه و سفر به کوفه را برای مردم بیان کنند.

و البته اینکه ایشان در آن ایام، احرام نبسته و آمادهء حج نشدند توجه مردم را بیشتر بسوی ایشان جلب کرده و همه کنجکاو شدند که پسر پیامبر چرا در همچین ایامی در مکه آمادهء حج نمیشود؟!!

✅ بخشی از خطبهء امام حسین که در هفتم ذی الحجه ایراد فرموده اند و نشان می دهد حضرت احرام نبسته و تصمیم به خروج از مکه قبل از روزهای انجام مناسک حج را داشته اند:

مرگ برای فرزندان آدم همانند گردن‌بند بر گردن دختران جوان است، اشتیاق من برای دیدار پدر و جدم و رفتگان خاندان، همانند اشتیاق یعقوب برای دیدار یوسف است.

گویا می‌بینیم درجایی که برای کشتنم مقرر شده گرگ‌ها بند بند مرا از هم جدا می‌کنند و فرار از آن نیست و بر بلاهای او صابریم و او اجر ما را کامل خواهد کرد پس کسی که حاضر است ایثار کند و جانش را در این راه بدهد و با ما بیاید، بداند که من فردا حرکت می‌کنم إن شاء الله.
( با توضیح اینکه حاجیان، روز هشتم ذی الحجه احرام می بندند و آمادهء انجام مناسک میشوند. و روز هفتم که امام حسین از مردم دعوت بعمل آوردند هنوز کسی احرام نبسته بود و می توانستند با امام، همراه شوند).

👈 و حالا در روزهای بسیار مهم هشتم و نهم و دهم ذی الحجه، جای خالی پسر پیامبر و کاروان ایشان و هزاران نفر از مردم که همراه ایشان قصد کوفه را کرده بودند بخوبی دیده میشد و این سوال که چرا اباعبدالله با خلیفه مخالف است، پررنگتر گشته و ذهنها را به خود مشغول می کرد.

💚 و اباعبدالله بعد از خواندن جانسوز دعای عرفه، بهمراه خانواده و هزاران نفر از زائران بیت الله الحرام که به دعوت امام لبیک گفتند، راهی کوفه شد.
که البته در بین راه با خبر شهادت مسلم، همهء کسانیکه با امام همراه شده بودند برگشتند و فقط خانواده و یاران ایشان که از مدینه همراه امام بودند راه را بسمت کوفه ادامه دادند.

👈👈 / اصولا چرا امام حسین خانواده را با خود برد؟
هفت علت و اثر مهم از بین تمام علل و آثار مثبت این تصمیم امام حسین را إن شاءالله فردا می خوانیم/

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۹۱
بدانید اموال و اولاد برای امتحان شما هستند و اجر عظیم نزد خداست. اگر تقوا داشته باشید خدا به شما چشم بصیرت می دهد. کافران با شما مکر می کنند و خدا جواب مکرشان را می دهد. تا زمانی که مردم استغفار کنند عذاب نخواهند شد. ولی چرا کسانی که راه مسجد الحرام را بسته عذاب نکند و لیاقت تولیت آن را ندارند مگر متقین. نمازشان در کعبه جز کف و هورا بیش نیست. بچشید عذاب را به خاطر کفرتان.
هزینه کردن در راه بستن راه خدا جز حسرت و شکست و جهنم نیست. بالاخره باید خبیث و پاک مشخص شوند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

کبوتران حرم بهترین غذا

مردمی که از کمبود و گرانی گوشت رنج میبرند نمی‌دانند که کبوتران حرم بهترین منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *