خانه / غزنه تا غزه / کتاب« تصور ژئوپلتیک و گردشگری » منتشر شد

کتاب« تصور ژئوپلتیک و گردشگری » منتشر شد

کتاب« تصور ژئوپلتیک و گردشگری » منتشر شد

توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری :

کتاب« تصور ژئوپلتیک و گردشگری » منتشر شد

کتاب« تصور ژئوپلتیک و گردشگری »با تأکید بر مناسبات ایران و مصر ، توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد .

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، این کتاب به قلم ناصر رضایی عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و لیلا کیانی دانش آموخته جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه خوارزمی به رشته تحریر در آمده است .

این کتاب در پنج فصل به تشریح مواردی همچون ؛  پیشینه روابط ایران و مصر ، ارزش و اهمیت صنعت گردشگری ، سیاست خارجی ایران ، مناسبات مصر و جهان عرب ، نقش واشنگتن و ریاض در قطع رابطه گردشگری ایران و مصر و … می پردازد .

در پیشگفتار این کتاب به قلم نویسندگان آن آمده است :تصور ژئوپلتیک در جهت دهی به ذهنیت زمامداران سیاسی و مناسبات کشورها ، نقش موثری دارد .در این میان بخش عمده ای از مناسبات ایران و مصر که با فراز و فرود بسیار همراه بوده است ، تابع تصور حاکمان دو کشور به ویژه نقش قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای در خلق این تصور ژئو پلتیک بوده است به گونه ای که این مناسبات بی آن که تابع اراده ملت ها باشد تابع نقش آفرینی قدرت های فرامنطقه ای در جهت دهی به ذهنیت حاکمان مصری و عمدتا نیز با سوء ظن همراه بوده ،شناسه ای که در جهت دهی به مناسبات گردشگری و عدم توسعه آن نقش داشته است .

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

راه قدس باز شد بیا تا برویم

ومع هجمات حزب الله والقسام، فُتحت الطریق إلى القدس أمام الناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *