خانه / غزنه تا غزه / “فتح و ظفر” با حضور خالقش به نمایش در آمد

“فتح و ظفر” با حضور خالقش به نمایش در آمد

کاس فرانسوی : امام به من گفت باید بروی ایران از انقلاب عکس بگیری

نمایشگاه آثار میشل ستبون،  عکاس فرانسوی از سال های اولیه انقلاب به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور این عکاس در گالری فکه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد.این نمایشگاه که با همراهی نمایندگان انجمن دوستی فرانسه، ژاپن و ساحل عاج آغاز به کار نمود، حاوی ۵۰اثر از قبل انقلاب و سال های اولیه انقلاب است. این عکس ها نشان دهنده ی فضای جامعه ایران از نه ماه قبل تا تحقق انقلاب اسلامی هستند. ستبون توانسته بود با به تصویر کشیدن زرق و برق دربار در مقابل سختی ها و نابرابری های که که مردم عادی در زندگی روزمره با آن مواجه اند ذهنیت دقیقی از اوضاع آن روزها ایجاد کند.
در حاشیه ی این نمایشگاه ستبون با اشاره به خاطره ملاقات خود با امام خمینی(ره) در نوفل شاتو، از سادگی، آرامش و معنویت حیرت انگیز حضرت امام(ره) سخن گفت. او افزود که فضای مصاحبه اش با امام چنان ساده و صمیمی بود که مسیر زندگی وی را برای همیشه تغییر داد. وی که تا آن روز به عنوان خبرنگار و نه عکاس مشغول بکار بوده است، چنان تحت تاثیر کلام حضرت امام(ره) قرار می گیرد که وقتی امام(ره) به ایشان میفرماید وظیفه ی تو این است که به ایران بروی و از انقلاب عکس بگیری، به سرعت عازم تهران می شود طوری که نقطه عطف تغییر زندگی اش را از همان واقعه می داند.
وی در توضیح عکس هایش گفت : همدلی و جمعیت میلیونی حاضر در خیابان ها در آن زمان، همان چیزی بود که سعی داشتم به تصویر بکشم. همچنین او عکس های متعددی از پیوستن نیروهای ارتش به بدنه مردم و انقلاب دارد که برایش تجلی آن همدلی عظیم است که تنها با وجود حضرت امام(ره) معنا می گیرد.
در انتهای مراسم افتتاحیه که با حضور مدیر عامل محترم موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، معاونت فرهنگی و امور هنری برگزار شد، دکتر جعفری ضمن قدردانی و تشکر از زحمات ستبون، با اشاره به اینکه این عکس ها برای ملت ما خاطرات شیرینی به همراه دارد، خاطرنشان کرد میشل ستبون هنرمند آزاد اندیشی است که به هنرمندی اش متعهد مانده و افکارش به دیدگاه های ملت ما نزدیک است. جعفری همچنین وعده داد به زودی کتاب مجموعه عکس های ستبون چاپ  و مستندی هم بر اساس آثار ایشان ساخته خواهد شد.
این نمایشگاه تا سی ام بهمن ماه از ساعت نه الی هفده برقرار بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روز دیپلمات

روز دیپلمات

روز شهادت ۷تن در سفارت ایران در سوریه باید روز دیپلمات  نامگذاری شود. تا پاسداشتی هر چند کوچک از همه دیپلمات های شجاع و خطر پذیر و شهادت طلب باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *