خانه / جشنواره / ” پرفسور منصور نیکخواه بهرامی “

” پرفسور منصور نیکخواه بهرامی “

#پرفسورمنصورنیکخواهبهرامی ، استاد ممتاز دانشکده مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران است . وی در سال ۱۳۱۸ در #روستایشیزرطارمسفلی در استان قزوین به دنیا آمده‌است و در سال ۸۵ ، در آستانه ۶۸ سالگی به عنوان #چهره_ماندگار رشته مهندسی مکانیک کشور انتخاب شده‌است ، او برای نگارش کتاب تئوری ارتعاشات و کاربرد آن در مهندسی برگزیده هفتمین دوره کتاب سال ایران شد .

✅ وی دیپلم متوسطه را از دبیرستان هدف تهران در سال ۱۳۳۷ اخذ کرده‌است و جزو نخستین دوره دانش آموزان این دبیرستان بود و پس از اخذ دیپلم ، در سال ۱۳۳۸ به آمریکا رفت و در دانشگاه کلمبیاً در شهر نیویورک مشغول تحصیل شد و بعد از مدتی به دانشگاه #تگزاس رفت و در آنجا (شهر آستین ایالت تگزاس) دانشنامه مهندسی ساختمان گرفت .
آن موقع دانشگاه تگزاس ، جزو ده دانشگاه برتر دنیا بود . به دلیل علاقه زیاد به ریاضی و کارهای تئوری و تحقیقی ، دکترای خود را در #رشتهمکانیکمهندسی ( با مهندسی مکانیک اشتباه نشود ) دریافت کرد.
این رشته ، در واقع یک رشته بدون لیسانس و در سطح فوق لیسانس و دکتری است که از رشته‌های ساختمان ، مکانیک و هوافضا دانشجو جذب می‌کند . وی با فوق لیسانس ساختمان ، دکتری این رشته (مکانیک مهندسی) را اخذ کرد و پس از اخذ دکتری در سال ۱۳۴۸ به ایران بازگشت .
در تاریخ هشتم تیرماه سال ۱۳۴۸ به دعوت پروفسور فضل‌الله رضا ، در رشته مهندسی مکانیک مشغول به تدریس در دانشکده فنی #دانشگاه_تهران شد .

✅ دکتر منصور نیکخواه بهرامی در حال حاضر گروهی را با عنوان گروه مطالعات کمی و هوشمند سازی دانشگاه تهران را سرپرستی می‌نمایند. این گروه به صورت تخصصی بر روی محاسبات عددی پیشرفته و #هوش_مصنوعی فعالیت می‌نماید و این گروه اولین گروه ایرانی است که در حوزه الگوریتم‌های عددی فعالیت می‌نماید .

کانالخبریعمقین … 👇

@ammmaghin ✌️👇👇✌️

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *