خانه / جشنواره / “استکبار جهانی برای یکسان سازی انسان ها و کنترل پذیری افراد از صنایع فرهنگی بهره می برد.”

“استکبار جهانی برای یکسان سازی انسان ها و کنترل پذیری افراد از صنایع فرهنگی بهره می برد.”

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس : “استکبار جهانی برای یکسان سازی انسان ها و کنترل پذیری افراد از صنایع فرهنگی بهره می برد.”

دکتر جعفری در نشست “کتاب پژوهی دفاع مقدس” راه های نوین جنگ نرم در دنیا و نحوه حضور در این عرصه را بیان کرد.

در نشست کتاب پژوهی دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، مدیرعامل موزه با اشاره به تلاش مستکبرین جهان برای استفاده از ظرفیت های جنگ نرم به جهت کاهش هزینه های سرسام آور جنگ سخت، تشریح کرد : مستکبرین می خواهند با تصویرسازی براساس پارادایم فکری خودشان و تنزل سطوح عالی فرهنگ به سطوح مادی و بدل کردن همه چیز به قالب کالا و سود و زیان و حذف خط فاصل بین فرهنگ ها بوسیله ی هژمونی و عمومی سازی، و تولید صنعتی کالا های فرهنگی همراه با عرضه پرشتاب آن ها و نزدیک کردن ذائقه ها به آن تولیدات، به نوعی آن استعاره پایان تاریخ را به صورت واقعی و عملی رقم بزنند.

ایشان با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای یکسان سازی انسان ها و بالا بردن کنترل پذیری افراد بوسیله ی صنایع فرهنگی، لزوم توجه ما به صنایع فرهنگی را بر چهار دلیل استوار دانست :

اول اهمیت و ارزشمندی نقش آفرینی ای که صنایع فرهنگی در زندگی انسان دارد. دوم منتقل کردن ارزش های اساسی ای همچون انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و مقاومت به نسل جوان که نیازمند استفاده صحیح از منابع فرهنگی است. سوم پرسود بودن صنایع فرهنگی در سطح ملی که می توان با سرمایه ی کم  و بازگشت سرمایه سریع در آن فعالیت نمود. و در نهایت اشتیاق بسیاری از مردم و آزادی خواهان جهان جهت دریافت معارف فرهنگی انقلاب اسلامی.

در پایان ایشان با اذعان به این نکته که صدبرابری شدن صنایع فرهنگی در حوزه ادبیات دفاع مقدس مستلزم برنامه ریزی، مدیریت جهادی و تلاش ویژه است، وقوع این مهم را به وسیله ی برگزاری مجامع و گردهمایی هایی که در آن نویسندگان و صاحب نظران بتوانند به هم افزایی بپردازند، میسر دانست. همچنین ایجاد بازار مناسب فرهنگی از طریق برگزاری نمایشگاه های پرتیراژ و پویش های فراگیر را از وجوه مهم این موضوع دانست.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

جهان برای ایران شد و آنها خبرندارند

L'Amérique est la 32ème province et l'Europe est la 33ème province de l'Iran et la langue officielle est le persan. America is the 32nd province and Europe is the 33rd province of Iran and the official language is Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *