خانه / جشنواره / خلبان داعشی اوکراین موبایل و تلگرام را هم قطع کرده بود

خلبان داعشی اوکراین موبایل و تلگرام را هم قطع کرده بود

رئیس کمیته بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه انتشار فایل صوتی مکالمه بین خلبان با برج مراقبت جزو اسناد محرمانه به شمار می‌رود و انتشار آن نقض قوانین است، بنابراین این اقدام تیم اوکراین باعث می‌شود که اعتماد ما به آنها سلب شود.

اظهار کرد: تنها کشوری که دسترسی به مکالمات این هواپیما را داشته است ایران و کشور اوکراین بوده و بر اساس قوانین بین المللی کشور اوکراین حق انتشار این فایل صوتی را نداشته و این اقدام یک کار غیر تکنیکی و غیر متعارف بوده است.

وی بیان کرد: حتی دسترسی به این فایل صوتی برای کشور کانادا هم امکان پذیر نبوده است و این کشور تنها حق شنیدن این فایل صوتی را داشته است. بنابر این کشور اوکراین اقدامی غیر قانونی و غیر تکنیکی را انجام داده است.

او با اشاره به اینکه این فایل صوتی باید به صورت کامل و کارشناسی شده بررسی شود، گفت: فایلی که منتشر شده به زبان اوکراینی بوده بنابر این من به هیچ عنوان در حال حاضرنمی توانیم صحت آن را تایید کنم.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای تایید اطلاعات دقیق این موضوع باید یک گزارش نهایی و کار کارشناسی انجام شود که زمان بر است و هم اکنون زمان پخش چنین اطلاعاتی نیست.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

https://www.maahinnews.ir/?p=53680

ائتلاف بین المللی توسعه رزم آوران کشور

در سال جدید و توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت‌های مردمی با حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *