خانه / غزنه تا غزه / ارایه طرح حفاظتی برای چنار هزار ساله نطنز

ارایه طرح حفاظتی برای چنار هزار ساله نطنز

طی بازدید کارشناسان اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نطنز  و پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی از درختان کهنسال و به ویژه چنار هزار ساله این شهرستان ارایه گزارش آسیب شناسی و طرح حفاظتی برای این درختان در دستور کار قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، ماندانا طیبی کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی امروز «سه شنبه» با اعلام این خبر گفت : پیرو برگزاری نشست «معرفی، شناخت و حفاظت درختان کهن سال » در پژوهشگاه ،مصطفی خوشنویس کارشناس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور به دعوت از پژوهشکده حفاظت و مرمت از درختان کهنسال شهرستان نطنز بازدید کرد .

طیبی با بیان اینکه این بازدید بیشتر به جهت بررسی شرایط در خت کهنسال واقع در مرکز محله رهن نطنز صورت گرفت تصریح کرد : این درخت در کنار مسجد جامع رهن و بر روی مسیر قنات قرار گرفته و از نکات قابل توجه درباره چنار رهن، می‌توان به قدمت حدود ۱۰۰۰ ساله و عظیم الجثه بودن آن اشاره کرد.

 این کارشناس افزود : داخل این چنار که  در تاریخ۹/۱۱/ ۱۳۹۷ با شماره ۴۹۹ به ثبت ملی رسیده به قطر حدود ۵ متر از بالا تا پائین خالی بوده که این خود بر جذابیت آن افزوده است.

او در پایان گفت : در ادامه این بازدید طی هماهنگی های انجام شده با اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نطنز تعدادی دیگر ازدرختان کهنسال این شهرستان نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند و در نهایت مقرر شد  گزارش آسیب شناسی و ارائه طرح حفاظتی برایدرختان یاد شده  توسط مصطفی خوشنویس  به اداره میراث فرهنگی نطنز ارایه شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

وتوی عضویت فلسطین فاقد اعتبار است

عضویت فلسطین در سازمان ملل قطعی است و وتوی آن اعتبار ندارد و به این وسیله اسرائیل همیشه از بین می رود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *