خانه / جشنواره / برهم صالح کار خود را کرد: عراق را تجزیه می کند بعد سوریه!

برهم صالح کار خود را کرد: عراق را تجزیه می کند بعد سوریه!

طرح خطرناک واشنگتن برای تجزیه عراق/ افزایش فشارها علیه بغداد

طرح خطرناک واشنگتن برای تجزیه عراق/ افزایش فشارها علیه بغداد

ایالات متحده آمریکا خواب توطئه جدیدی را برای عراق دیده است و آن، متمرکز شدن بر طرح خطرناک «تجزیه» این کشور است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: به نظر می‌رسد که سلسله تحرکات خصمانه و مشکوک سردمداران تروریست آمریکایی در منطقه و به ویژه عراق پایانی ندارد. آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که آمریکایی‌ها به صورت مخفیانه به دنبال پیاده سازی توطئه جدیدی در خاک عراق هستند و آن، توطئهتجزیه است.

در همین ارتباط، اخیراً یک رسانه عرب زبان گزارشی را منتشر کرده و از طرح خطرناک واشنگتن برای تجزیه عراق پردهبرداشته است. پایگاه لبنانی «العهد» در همین خصوص با انتشار گزارشی اعلام کرده است: «نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه طرح‌های تجزیه عراق توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای و بین المللی شأن بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند». این درحالی است که دیگر رسانه‌های منطقه‌ای نیز به طرح تجزیه عراق توسط ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داده‌اند.

درهمین راستا، روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که واشنگتن با استفاده از مواضع طیف‌های کُرد و اهل تسنن که خواستار باقی ماندن آمریکایی‌ها در عراق هستند، پرونده تجزیه این کشور به چند اقلیم را کلید زده است. به گزارش این روزنامه، ایده تجزیه عراق به چند منطقه، برآیند چندین نشست است که طی سالهای گذشته برگزار شده است.در واقع آمریکایی‌ها از رهگذر تجزیه عراق به دنبال تضعیف این کشور و تضمین بقای خود در آن هستند.

قریب به ۳ هفته پیش بود که آمریکایی‌ها به منظور بررسی طرح تجزیه عراق به چند اقلیم نشستی را در شهر «ابوظبی» امارات برگزار کردند. برخی منابع اعلام کردند شماری از شخصیت‌های اهل تسنن عراقی نیز در نشستمذکور حضور بهم رساندند. در همین ارتباط، روزنامه «الأخبار» لبنان نوشت: «نمایندگان آمریکا در نشست ابوظبی طرح تجزیه عراق را به صورت رسمی مورد بحث و بررسی قرار دادند». بدون شک، این طرح بدون ارتباط با منافع رژیم صهیونیستی در منطقه نیست.

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک هم با اشاره به حضور نمایندگان واشنگتن در نشست ابوظبی اعلام کرد که در جریان نشست مذکور برخی شخصیت‌های عراقی حضور داشته‌اند. البته وی علیرغمگزارش‌های متعدد منتشر شده، حاضر نشد به بررسی طرح تجزیه عراق در نشست امارات اذعان کند. از آنجایی که تمامی اقشار عراق بر لزوم خروج ایالات متحده آمریکا از این کشور تأکید دارند، واشنگتن قصد دارد روند اجرایی سازی طرح خطرناک خود در عراق را تسریع کند.

علت این مسأله هم آن است که سردمداران تروریست آمریکایی به خوبی وحدت کلمه عراقی‌ها در خصوص لزوم اخراج نیروهای‌شان از کشور خود را مشاهده می‌کنند. درهمین ارتباط، پیشتر «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائباهل الحق عراق اعلام کرده بود: «ترامپِ احمق اگر از عراق بیرون نرود، به زور او را از عراق بیرون می کنیم». «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی نیز تأکید کرده بود: «عراق قادر به محافظت از کشور خود است؛ حضور آمریکا در عراق باید پایان یابد». «هادی العامری» دبیرکل سازمان «بدر» نیز تأکید کرده بود: «آمریکا به خواست قاطبه مردم عراق احترام بگذارد و از این کشور خارج شود».

علاوه بر این، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق نیز خواستار حفاظت و حراست از حاکمیت ملی این کشور است؛ حاکمیتی که تروریست‌های آمریکایی همواره آن را نقض کرده و زیر پا گذاشته‌اند. بنابراین، پر واضح است که وحدتکلمه میان اقشار مختلف عراق، از احزاب و جریان‌های سیاسی گرفته تا مرجعیت عالیقدر و مردم این کشور در خصوص مسأله اخراج بیگانگان، موجب شده است تا واشنگتن بیش از پیش بر روی طرح خطرناک تجزیه متمرکز شود.

این مسأله نشان می‌دهد که اقشار مختلف در عراق خواستار حفظ یکپارچگی کشور خود هستند و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند، قربانی بازی کثیف دیگری شوند که آمریکایی‌ها آن را آغاز کرده‌اند. در جریان تظاهرات میلیونی اخیر نیز مردم عراق نشان دادند که تا چه میزان با سیاست‌های خصمانه آمریکایی‌ها در کشور خود مخالف هستند. بنابراین، می‌توان تظاهرات میلیونی اخیر را به عنوان رفراندومی در نظر گرفت که طی آن، مردم عراق یکصداخواستار پایان اقدامات خصمانه واشنگتن و اخراج آن، شدند.

بدون شک، در سایه چنین شرایطی و در سایه شکل گیری یک فضای کاملاً ضد آمریکایی در عراق، سردمداران تروریست آمریکایی نخواهند توانست به سیاست‌های خود در تجزیه عراق از جمله تشکیل اقلیم‌های مختلف، جامه عمل بپوشانند. کما اینکه دیگر طرح‌های آنها برای تضعیف دولت عراق نیز پیشتر بارها و در مناسبت‌های مختلف با شکست مواجه شده است.

امروز مردم عراق به خوبی دریافته‌اند که واشنگتن قصد دارد از رهگذر سیاست‌های خصمانه خود در این کشور، دولت بغداد را برای تَن دادن به خواسته‌ها و مطالبات نامشروع و توسعه طلبانه خود، تحت فشار قرار دهد. بنابراین، طرح‌های تجزیه عراق توسط واشنگتن، نه تنها برای تضعیف این کشور بلکه برای تحت فشار قرار دادن دولت بغداد نیز مطرح می‌شوند.

آمریکایی‌ها بر این باورند که در شرایطی کنونی و به منظور خنثی کردن طرح پارلمان عراق مبنی بر لزوم اخراج بیگانگان، روند اجرایی ساختن طرح تجزیه این کشور باید تسریع شود. کما اینکه ایجاد بی ثباتی و هرج و مرج در عراق نیز ازجمله دیگر اهداف واشنگتن از رهگذر طرح شوم تجزیه محسوب می‌شود.

در همین ارتباط، پایگاه لبنانی العهد می‌نویسد: «آمریکا در طرح تجزیه عراق در نظر دارد تا ثبات این کشور را بر هم بزند و عراق را بار دیگر وارد تونل تاریک هرج و مرج و ناامنی سازد». در هر صورت، آنچه که واضح به نظر می‌رسد، این است که در شرایط کنونی، سلسله توطئه‌های آمریکا علیه عراق ازجمله طرح تجزیه، نخواهد توانست اهداف خود را محقق سازد. بدین ترتیب، دیر یا زود آمریکایی‌ها می‌بایست خود را برای خروج ذلت‌بار و تحقیرآمیز از عراق آماده سازند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *