خانه / جشنواره / ۲۰ کشور قدرتمند جهان از نظر تجهیزات نظامی

۲۰ کشور قدرتمند جهان از نظر تجهیزات نظامی

ایران بالاتر از اسرائیل

20 کشور قدرتمند جهان از نظر تجهیزات نظامی

دنیای اطلاعات: سایت حسابگر دنیای اطلاعات با این ابزار اقدام به انتشار ۲۰ کشور از قدرتمندترین ارتش‌های جهان کرده است که توسط موسسه گلوبال فایر پاور (Global Firepower) منتشر می‌شود. اگرچه لیست قدرت نظامی کشورها توسط نهادها و موسسات مختلفی ارزیابی و منتشر می‌شود، اما لیست موسسه گلوبال فایر پاور به دلیل در نظر گرفتن بیش از ۵۰ متغیر و دقت بالاتر، جایگاه ویژه‌ای یافته است. براساس رتبه بندی این موسسه هر کشوری که بتواند امتیازی نزدیک به صفر را به دست بیاورد دارای قدرت نظامی بالاتری است.
در رابطه با لیست این نهاد، توجه به چند نکته ضروری است. نخست اینکه در این رده بندی، قدرت هسته‌ای یا شیمیایی کشورها لحاظ نمی‌شود. مورد دوم این است که علاوه بر تعداد سلاح‌ها، هواپیماها، کشتی‌ها و سایر ادوات نظامی، کیفیت آن‌ها نیز حائز اهمیت است. و مورد سوم نیز این است که عوامل جغرافیایی، جمعیتی و اقتصادی نیز در این لیست نقش تعیین کننده دارند.
نکته: این نرم افزار هر لحظه به صورت خودکار به روز رسانی می‌شود.

رتبهنام کشورشاخص قدرت 
۱United States۰.۰۶۱۵
۲Russia۰.۰۶۳۹
۳China۰.۰۶۷۳
۴India۰.۱۰۶۵
۵France۰.۱۵۸۴
۶Japan۰.۱۷۰۷
۷South Korea۰.۱۷۶۱
۸United Kingdom۰.۱۷۹۷
۹Turkey۰.۲۰۸۹
۱۰Germany۰.۲۰۹۷
۱۱Italy۰.۲۲۷۷
۱۲Egypt۰.۰۶۷۳
۱۳Brazil۰.۲۴۸۷
۱۴Iran۰.۲۶۰۶
۱۵Pakistan۰.۲۷۹۸
۱۶Indonesia۰.۲۸۰۴
۱۷Israel۰.۲۹۶۴
۱۸North Korea۰.۳۲۷۴
۱۹Australia۰.۳۲۷۷
۲۰Spain۰.۳۹۲۱

©️طراح و برنامه نویس: مجید کوهی. هرگونه کپی برداری از اسکریپت‌ها و کدهای این مجموعه موکدا ممنوع و شرعاً حرام می باشد و در صورت مشاهده، کاملا قابل پیگیری خواهد بود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *