خانه / تمدن پژوهی / موزه انقلاب اسلامی
آزاده حسینی

موزه انقلاب اسلامی

در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد؛

نشست ارائه طرح پیشنهادی موزه ملی انقلاب اسلامی

نشست ارائه طرح پیشنهادی موزه ملی انقلاب اسلامی، با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران موزه، نمایندگان گروه طراحی و جمعی از فعالان حوزه موزه داری در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش سیده آزاده حسینی خبرنگار ماهین نیوز از  روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امروز چهارشنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱، نشست ارائه طرح پیشنهادی موزه ملی انقلاب اسلامی، با حضور دکتر علی اصغر جعفری مدیر عامل، معاونین، مدیران موزه، نمایندگان گروه طراحی وجمعی از فعالان حوزه موزه داری در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم دکتر جعفری با اشاره به اهمیت موضوع موزه ملی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی عملا یک پارادایم فکری جدیدی را در جهان ایجاد کرد که در دو بخش سرزمینی و جهانی قابل بررسی است. در بخش سرزمینی که مربوط می شود به جایی که این انقلاب در آن متولد شده است؛ این انقلاب، نظام پوسیده و متعفنی را حذف کرد و نظامی را مبتنی بر اندیشه های مترقی اسلام ناب محمدی (ص) و مردم سالاری دینی ایجاد کرد که از تجارب جهانی هم در این زمینه بهره برد.

وی افزود: در بخش جهانی هم که مربوط می شود به نفوذ و اثرگزاری در سطح منطقه ای و جهان، که به عنایت الهی و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) هوای این انقلاب در خارج از کشور جریان دارد و پیش رونده است.

مدیر عامل موزه با بیان اینکه عمق استراتژیک جمهوری اسلامی توانسته است نظامات و معادلات منطقه ای و جهانی را بهم بریزد، افزود: این انقلاب، هندسه قدرت را در سطح جهانی جابه جا کرد؛ نظام دوقطبی جهان را بهم ریخت و با وقوعش نظریه پایان تاریخ را عملا به بن بست کشاند و ایران را به یک بازیگر مهم در سطح منطقه ای و جهانی تبدیل کرد.

جعفری در پایان در مورد نحوه طراحی سناریوی موزه ملی انقلاب اسلامی گفت: این تالاربایستی به گونه ای طراحی شود که بتواند با یک ضرب آهنگ تند؛ احساس هویت، عزت و سربلندی را برای جوان ایرانی، و ویژگی های عدالت خواهی، نوع دوستی و حس عزت و کرامت ملت ایران را برای بازدیدکننده خارجی به نمایش در بیاورد.

در ابتدای این مراسم عارفیان نماینده گروه طراحی موزه انقلاب اسلامی گزارشی از سناریوی این تالار ارائه کرد و پاسخگوی سولات ونظرات حاضرین در جلسه بود.

درباره‌ی سیده آزاده حسینی

پایگاه خبری تحلیلی ماهین نیوز www.maahinnews.ir sahmahini@yahoo.com سیاسی اقتصادی فرهنگی تحلیلی خبری به زبان فارسی انگلیسی عربی آذری دارای مجوز شماره 92/26237 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صاحب امتیاز و مدیر مسئول سید احمد حسینی ماهینی

حتما ببینید

دیپلماسی رو به جلو

دیپلماسی رو به جلو کاری که میدان، باید انجام می داد، بخوبی انجام شد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *