خانه / جشنواره / آیین اختتامیه نخستین جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان

آیین اختتامیه نخستین جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان

در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد؛
آیین اختتامیه نخستین جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان

در این مراسم از مجموعه ی ۲۲ داستان ادبی برگزیده این جشنواره در قالب کتاب «گلستان هفتم» که به همت انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی منتشر شده است رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ماهین نیوز سیده آزاده حسینی از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، عصر دیروز چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱، آیین اختتامیه نخستین جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان با حضور فرهاد حدادیان پدر شهید، فاطمه تاجیک مادر شهید، داوود صلاحی مدیر انتشارات سرو موزه، مهری غلامپور دبیر جشنواره، استاد خسرو باباخانی سرداور جشنواره و جمعی از نویسندگان جوان در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
پدر و مادر شهید حدادیان در این مراسم ضمن تشکر از نویسندگان جوانی که آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند گفتند: محمد حسین همیشه خواهان شهادت بود اما همواره شهادتی را طلب می کرد که جریان ساز باشد و این اتفاق افتاد.
خانم غلامپور دبیر جشنواره نیز با اشاره به کیفیت خوب و بالای آثار فرستاده شده به جشنواره گفت: با توجه اینکه اولین دوره برگزاری این جشنواره بود ولی ما شاهد حضور نویسندگان جوان خوش ذوقی بودیم و در مجوع ۲۶۰ اثر برای ما ارسال شد که در نهایت ۲۲ اثر را شایسته تقدیر دانستیم و ۴ اثر را نیز به عنوان آثار برگزیده انتخاب کردیم.
در ادامه این مراسم ۲۲ اثر شایسته تقدیر به این ترتیب معرفی شدند: سودابه احمدی «خدای ریش‌دار»، زهرا امینی اشنی «فقرا»، علیرضا بختیاری‌فر« کورسو»، مریم بهادری «بازمانده»، ابوالفضل پروین «نخلی در پهلو»، مرضیه پژوهان‌فر «گم شدن در عصر خونی»، مصطفی توفیقی «گورآباد»، سیده خدیجه حسینی «شال‌گردن قهوه‌ای»، علی حشمتی غلامی «غلط‌گیر»، هدی حشمتیان «بی‌مرز»، امیرحسین دارابی «دراتیش»، طاها دولت‌آبادی« انجام وظیفه»، زینب رنجبری«از بخور حضرت مریم تا مجلس صوفی»، مهدی زارع «طعمه شریف»، فرزانه زینلی «یک فنجان زهرماری »، سمیه شهبازی «رگال»، رقیه کریمی «ابدی باشد این آرامش»، مریم گلچمن «بالکن»، مریم محمدی «سلام پسر همسایه»، عباس مطیع «سیاوش می‌خواهد»، سید میثم موسویان «آنتی بریتانیای صغیر»، ریحانه مهرپویا «آنچه من دیدم» که ۴ اثر نهایی و منتخب هیات داوران به شرح ذیل است:
نفر اول برگزیده جشنواره آقای ابوالفضل پروین «نخلی در پهلو»
نفر دوم خانم فرزانه زینلی «یک فنجان زهرماری » و خانم رقیه کریمی «ابدی باشد این آرامش»
نفر سوم جشنواره آقای علی حشمتی غلامی «غلط‌گیر»

همچنین در این مراسم از کتاب «گلستان هفتم» که مجموعه ی ۲۲ داستان ادبی برگزیده این جشنواره است و به همت انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی منتشر شده است رونمایی شد.
در پایان این مراسم مدیر انتشارات سرو گفت: بسیار خوشحالیم که توانستیم مجموعه داستان های برگزیده جشنواره ادبی شهید محمد حسین حدادیان را در مدت زمان محدودی که در اختیار داشتیم به چاپ برسانیم و خدمت به مکتب شهدا و انقلاب اسلامی و کمک به نویسندگان خوش ذوق و جوان انقلابی و مومن همواره نقشه راه ما در انتشارات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است.
گفتنی است جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان با دو رویکرد شهادت در گلستان هفتم و فرقه های ضاله در حوزه داستان کوتاه به عنوان یک جایزه شخصی که به هیچ نهاد و حزبی وابسته نبوده و صرفا توسط خانواده شهید برگزار شده بود.
لازم به ذکر است شهید محمدحسین حدادیان بسیجی و دانشجو، متولد ۱۳۷۴ بود که در یک اسفند سال ۱۳۹۶ توسط اعضای فرقه‌ی ضاله صوفیان گنابادی در خیابان گلستان هفتم تهران به شهادت رسید.

درباره‌ی سیده آزاده حسینی

پایگاه خبری تحلیلی ماهین نیوز www.maahinnews.ir sahmahini@yahoo.com سیاسی اقتصادی فرهنگی تحلیلی خبری به زبان فارسی انگلیسی عربی آذری دارای مجوز شماره 92/26237 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صاحب امتیاز و مدیر مسئول سید احمد حسینی ماهینی

حتما ببینید

Ahmad Mahini

Marg bar Israel

I want from all my students in USA and Europe to speak persian من از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *