خانه / اندیشکده راهبردی / فلاکت زدگی اقتصاد دانان

فلاکت زدگی اقتصاد دانان

[۷/۲۰،‏ ۱۱:۴۳ بعدازظهر] محمدحداد: ✅📣🚨💚میخای بدونی این. چند. ماه ایران چیکارا کرده؟

که بعضی مسولین بیکفایت داخلی
دارن سر مر،دم فشار میارن تا دولت ریسی دست از ادامه راه برداره

حدود یک ماه قبل در سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به تاجیکستان، وی در کمال تعجب کارخانه «پهباد سازی» ایران در تاجیکستان را افتتاح کرد.
ابتدا موضوع کمی عجیب بود؛ زیرا تاجیکستان در دولت روحانی به شدت از ایران فاصله گرفته و به دامان ترکیه افتاده بود و این چرخش یک‌باره تاجیکستان و به تبع آن ایران، بسیار عجیب به‌نظر می‌رسید.
بعدا خبر رسید که یکی از مهمترین دلایل خروج آمریکا از افغانستان، برنامه چندوجهی طراحی شده در اتاق‌های فکر صهیونیستی برای مقابله با نفوذ ایران بود؛ هرچند در این خروج، برای مهار چین و روسیه هم برنامه داشتند؛ اما هدف اصلی، فلج کردن ایران بود.
ماجرا از این قرار بود که آمریکا با طالبان در پشت پرده به توافق رسیده بود که به راحتی افغانستان را تحویل آنها دهد؛ به شرطی که طالبان در مرزهای شمالی با جمهوری‌های استقلال‌یافته – مخصوصا تاجیکستان که حدود هزار کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد- یک گروه تروریستی به نام «جنگجویان بدخشان» بوجود آورد که هدف اصلی آنها حمله به مرزهای وسیع تاجیکستان و ناامن کردن آن باشد. به این ترتیب، سرمایه‌گذاری ششصد میلیارد دلاری چین برای احیای جاده ابریشم از طریق خشکی، به شکست می‌انجامید.
با احیاء جاده ابریشم، ایران محور مرکزی ترانزیت کالا از چین و هند و روسیه به آسیای جنوب غربی و اروپا می‌شد و این یعنی
تا چند سال آینده ایران بعنوان «قلب جهان» (هارتلند)، در معادلات جهانی جایگاهی می‌یافت که کوچک‌ترین نا‌آرامی در آنجا، اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار می‌داد. نفع این قرارداد برای ایران به حدی بود که میزان درآمد ایران از #ترانزیت_کالا به تنهایی به چندین برابر پول نفت می‌رسید و این یعنی: نظم نوین جهانی بر پایه هژمونی ایران و هم پیمانان منطقه‌ای آن!
متاسفانه رسانه‌های داخلی از روی حماقت یا خیانت، اصلا این حقایق میدانی را برای مردم تبیین نکردند و حتی رسانه‌های منتسب به جبهه انقلاب در این بین، به شدت در زمین حریف بازی کردند.
اگر خاطرتان باشد تا قبل از سفر سردار باقری به تاجیکستان، طالبان چند بار سربازان مرزی و روستاهای تاجیکستان را به دستور آمریکا مورد هدف قرار داد؛ اما خوشبختانه صادرات اولین نمونه پهبادهای تجسسی و تهاجمی ایران، آرزوهای سیاستمداران آمریکایی را به خاکستر تبدیل کرد. در همین زمینه، در ماه‌های گذشته دو سفر به شدت مهم و تاثیرگذار به کشور انجام شد: سفر وزیر دفاع چین و نیز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به ایران.
اگر رسانه‌ها فقط دستاوردها و قراردادهای منعقده -تا آن بخش که محرمانه نیست- را درست به اطلاع مردم رسانده بودند، این بزرگترین عامل اتحاد و ایجاد امید در بین مردم می‌شد؛ اما به هرحال این روشنگری صورت نگرفت. ناگفته نماند که فضای سایبر و همچنین اکثر رسانه‌های داخلی، از خارج کشور کنترل می‌شود و دیدیم سر قانون «مدیریت فضای مجازی» چه بازیی در آوردند!
به غیر از این موارد، عضویت ایران در پیمان «شانگهای» و عضویت در «بریکس»، خود شاهکارهای اقتصادی بودند که آثار آن بعدها نمایان می‌شود.
همچنین رسانه‌های فشل داخلی، از قرارداد بیست ساله «ونزوئلا» با ایران حرفی نزدند؛ در حالی‌که ایران امروز به واسطه صادرات گاز مایع به ونزوئلا توانسته برای اولین بار در تاریخ، بسیار بیشتر از قطر از میدان گازی مشترک برداشت کند که قبلا به خاطر تحریم و نداشتن مشتری نمی‌توانست.
مادورو برای #همیشه ایران را در سود پالایشگاه‌های ونزوئلا سهیم کرد؛ زیرا تحریم آمریکا، منجر به تعطیلی آنها شده بود و هیچ کشوری حاضر نمی‌شد پالایشگاه‌های آنها را راه‌اندازی کند و آنها در تولید بنزین خودشان هم دچار مشکل بودند.
خوشبختانه ایران با این کار، از حدود دو سال آینده، سالی فقط پانزده میلیارد دلار از پالایشگاه‌های ونزوئلا درآمد خواهد داشت و این غیر از واگذاری معادنی هست که ایران در آنجا به بهره برداری می‌رساند و در نصف سود آن شریک می‌شود!
غیر از این، کشور ونزوئلا در این کم آبی جهانی، یکی از پرآب‌ترین کشورهای دنیاست؛ به‌طوری که سی و پنج میلیون هکتار زمین مرغوب با آب فراوان برای کشت دارد؛ اما به‌خاطر نداشتن تکنولوژی و دستگاه‌های کشاورزی، فقط از ده میلیون هکتار آن استفاده می‌کند و بیست و پنج میلیون هکتار آن دست نخورده باقی مانده است که در قرارداد بیست ساله با ایران، قرار شد آن زمین‌ها برای کاشت گندم و کالاهای استراتژیک کشاورزی در اختیار ما قرار گیرد.
به این ترتیب، ایران تا سه سال آینده به یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم تبدیل می‌شود و سود این پروژه‌ها برای کشور مارؤیایی خواهد بود. اما به فرموده رهبری، صهیونیست‌ها که در علم رسانه به بلوغ رسیده‌اند، این دستاوردهای بزرگ ما را بایکوت می‌کنند؛ آن هم توسط عوامل داخلی خودمان!
اگر بگذارند دولت رئیسی کار خود را انجام دهد – با توجه به ویرانه‌ای که حسن روحانی تحویل داده- از سال
آینده رشد چشمگیر اقتصادی کشور آغاز خواهد شد؛ به شرطی که غرب نتواند با تحمیق قشر بی‌سواد و ناآگاه داخلی، عامل ایجاد اغتشاش و دودستگی شود و مثل فتنه ۸۸، دستاوردهای مهم کشور را نابود کند!
اینها فقط گوشه‌ای از کارهای انجام شده بود که توضیح همه این عوامل و همچنین کارشکنی مهره‌های فاسد و نفوذی -که در طول ۴۰ سال تا بالاترین مناصب امنیتی هم رسیده‌اند- خارج از حوصله بحث است.
متاسفانه برخورد با نفوذی‌ها به این راحتی نیست؛ زیرا قسمت زیادی از اقتصاد کشور، دست مافیای فاسد اقتصادی و امنیتی است. همین حذف #ارز_جهانگیری، یعنی کوتاه کردن دست مافیای فاسد از سفره مردم در بخش واردات «گندم» و «خوراک دام و طیور»؛ اما دیدیم چه آتشی به‌پا کردند! حالا بحث خودرو، قند و شکر و چای و بیشتر صنایع مهم هم هست که باید کم‌کم تصفیه شوند؛ واین در حالی است که دشمنان ایران با استفاده از قدرت رسانه‌ای و جهل عده زیادی از مردم، به نفع خود و علیه کشور استفاده می‌کنند.
اگر تاریخ صدر اسلام را دقیقا مطالعه کنید متوجه خواهید شد که حاکم جامعه اگر علی علیه‌السلام هم باشد، ولی مردم فهم و سواد سیاسی و رسانه‌ای درست و حسابی نداشته باشند، در آخر امام معصوم را هم مستأصل می‌کنند!
و البته این بار تاریخ تکرار نخواهد شد؛ ان‌شاءالله
#نشر_آگاهانه #جهاد_تبیین
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
[۷/۲۰،‏ ۱۱:۴۳ بعدازظهر] محمدحداد: ✅📣💚🚨
*هموطن ایرانی قضاوت با خودت* .

*۱-* از پیکره ایران ظرف ۳۰۰ سال اخیر ۷ کشور جدا شدند که عاملی بجز از نبود قدرت ملی در ایجاد این افتضاح، سر زمینی نقش نداشته است!!

*۲* – فقط ناصر الدین شاه قریب کل وسعت کنونی ایران را به تاراج داده است… همان که حرم سرای ۷۰۰ نفره داشت !!

*۳* – تمسک به کوروش چه دردی را برای مردمان امروز ایران از نظر اقتصادی دواء می کند؟ بجز تحلیل مغز ها و گرایش به تاریخ گذشتگان!!!

*۴* – همه می دانیم مغولان و تاتار و اسکندر و اعراب و روسیه و انگلیس و آمریکا و…. با غارت منابع آن چه بلایی بر سر این وطن غیور و با صلابت آوردند و این نبود بجز از نبود درایت لازم زمامداران وقت، و گرنه قصه عرب و عجم و بریدن زبانهای پارسی گون شکل نمی گرفت !!

*۵* – همه میدانیم چرا الآن در خوزستان کم آبی است و اگر رضاشاه کوه های آرارات را به ترکیه نمی بخشید، آیا شاهد این خشکسالی ها و ریز گردها و کم آبی‌ها بودیم !!

*۶* – درجنگ جهانی اول و دوم اگر مملکت توان داشت، پس موضوع اشغالش چه بود و چرا ۱۰ میلیون ایرانی قتل عام شدند!!

*۷* – چرا رژیم منحوس پهلوی و به اصطلاح ژاندارم منطقه ۱۰ نقطه استراتژیک از خاک ایران را ضمیمه دگر ممالک کرده است و چرا بحرین را شوهر دادند !!!!!!

*۸* – چرا درکل مملکت درصد سواد کمتر از ۵ درصد و دانش آموزان را بفلک می بستند تا مکتب را ترک کنند!!!!!!
بگوئید ۳۶ هزار آمریکایی چرا در ایران بودند و این حق ( توحش) چه صیغه ای بود که مندرج در فیش های حقوقی آنها بود.!!!!!!

*۹* – بگوئید آب و برق و گاز و تلفن و خانه های لوکس امروزی و این همه ترقی و تعالی ایران امروز و در ابعاد گوناگون آن را چرا در زمان حکومت گذشته شاهد نبودیم و آیا نباید دمی فکر و با وجدان خود به جدل برخیزیم !!!!!

*۱۰* – انقلاب ۸ سال فقط با صدام جنگید و ۴ سال سرگرم نبرد با داعش بود تا مام وطن گزند نیابد و یک سانت خاک ندهد.
*آیا این کم خدمتی به ایران و ایرانی است؟*

*۱۱* – انقلاب، ایران را از کشوری که بهاییان و یهودیان و صهیونیستها جولان میدادند به یک کشور آزاد مبدل و آیا عزتی بزرگتر از این است؟
*۱۲* *- امروز انقلاب یگانه قدرت برتر خاورمیانه است* و نام آوردی برای جهان و هماوردی برای سفاکان عالم است و آیا کِی شاهد همچون اقتداری در طول ۳۰۰ سال اخیر بودیم؟

*۱۳* – انقلاب هم اکنون سخت تحریم است و این انصاف نیست دزدان داخلی بدون مجازات رها شوند، و از طرفی نا ایرانیانی در این کیان مدام بر طبل یأس و نااُمیدی بکوبند تا ایران به ورطه اضمحلال کشیده شود.

*۱۴* – مملکت خود را یاری کنید ولو با موضع گرفتن در یک جمع ناحساب که غاز همسایه را بوقلمون می پندارند.

*۱۵* *- این انقلاب میراث ۱۴۰۰ سال مجاهدت مجاهدان گمنام است* و دشمنانش بی شمارند. باشد که از ایرانیانی وطن خواه باشیم و نه وطن فروش، و با نق زدن ها و کپی پیست برخی متن ها بجای نقد منصفانه و سازنده، با دشمنان این سرزمین مخرج مشترک نداشته باشیم!

این کشور در این هیاهو و جنگ نابرابر برای حفظ موجودیت خود نیاز به آرامش و امنیت دارد تا عزت و ناموسش حفظ شود …

اگر نوشم نِئی نیشم چرایی؟

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Todos los estudiantes militantes y el pueblo revolucionario de Estados Unidos deberían llevar la fotografía de Ahmad Mahini, el candidato presidencial de Estados Unidos, para que los árabes reaccionarios no se consideren cómplices.

دستفروشان ناجی اقتصاد شهری

دستفروشان و تولید کنندگان زیر زمینی ناجی اقتصاد شهری Todos los estudiantes militantes y el pueblo revolucionario de Estados Unidos deberían llevar la fotografía de Ahmad Mahini, el candidato presidencial de Estados Unidos, para que los árabes reaccionarios no se consideren cómplices.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *