خانه / جشنواره / دکترین جدید ایران

دکترین جدید ایران

روند استانه در دیپلماسی ایران باعث شد تا دکترین جمهوری اسلامی ایران بعنوان نظم نوین جهانی با محوریت ایران پایه ریزی شود زیرا حضور کشور ترکیه بعنوان عضو ناتو و روسیه و سوریه همزمان در تهران این دکترین را القا میکند که لینده سیاسی جهان در دست ایران است

دکترین جمهوری اسلامی

نطم نوین جهانی با محوریت ایران در حال شکل گیری است. و رفت و امد های دیپلماتیک این موضوع را روشن می کند. وقتی رهبری مستقیما وارد موضوع شده و به ترکیه هشدار می دهد یعنی ناتو را زیرپا گذاشته است و وقتی روسیه را تحویل می گیرد بازهم یعنی ناتو تمام شده است. و این یعنی فروپاشی نظام استعماری غرب که برپایه وحشت از بمب اتم جان گرفته بود

۲۸ تیرماه ۹۱ در دمشق چه گذشت ؟ / بازخوانی معرکه بزرگ برکان

قسمت پایانی

🔸️وضعیت تا آن حد از دست رفته ارزیابی می شد که پوتین و اوباما طی یک تماس تلفنی بر روند انتقال سیاسی قدرت تاکید کردند ( البته پوتین همان یک بار آن حرف را زد و دیگر سخنی با این مضمون از وی شنیده نشد ).

🔸️لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز که دیگر خیالش از تسلط نیروهای جیش الحر بر دمشق و فروپاشی نظام راحت بود ، علنا سرتیپ مناف طلاس را رئیس جمهور آتی سوریه معرفی کرد ( مناف طلاس پسر وزیر اسبق دفاع نزدیک ترین فرد به بشار اسد بود که در در روز ۷ جولای از نظام سوریه جدا و به صف مخالفان پیوسته بود ) .

🔸️مسلحین ارتش آزاد در آن روز تا حدی پیش رفتند که با سلاح های انفرادی می توانستند کاخ ریاست جمهوری را هدف قرار دهند.

🔸️در مقابل ارتش سوریه نیز در اقدامی غافلگیر کننده و ابتکاری ، توپخانه خود را در جبل قاسیون در شمال دمشق مستقر کرد و محلات سقوط کرده را به شدت زیر آتش گرفت.

🔸️نکته جالبی که در اینجا لازم می دانم بدان اشاره کنم ، روحیه عالی و رفتار کاملا خونسردانه و به دور از هیجان و اضطراب بشار اسد بود که همان روز سپهبد فهد جاسم الفریج را به عنوان وزیر جدید دفاع منصوب و در بیاناتی از موضع قدرت و استغنا، بر سرکوب کامل عناصر شورشی تاکید کرد( سخنانی که در آن روز از نظر بسیاری مضحک می نمود اما از لحاظ روانی تاثیر بسیاری بر روحیه نظامیان درگیر در نقاط بحرانی گذاشت ).

🔸️از نقش خبرنگار واحد مرکزی خبر در دمشق نیز نباید گذشت ؛ در حالی که زد و خورد مسلحانه در محلات جوبر ، برزه ،قابون ( شمال شرق ) میدان ، تضامن ، یرموک و حجرالاسود ( جنوب ) و کفرسوسه ( غرب ) در جریان بود ، وی به سرعت در نقاط حساس شهر حضور می یافت و با گزارش های زنده و لحظه ای اخبار سقوط پایتخت را که توسط اکثر رسانه های جهان منتشر می شد تکذیب می کرد.

🔸️به این ترتیب در مقطعی که رسانه های سوری عمدتا در شوک و انفعال بودند ، صدا و سیمای ایران وظیفه مقابله با جنگ روانی و رسانه ای علیه متحد استراتژیک خود را به خوبی ایفا کرد.

🔸️در همان لحظات پس از انفجار ظهر ۱۸ جولای که مسئولان حزب بعث را غافلگیر کرد و تقریبا کنترل اوضاع از دست آنها خارج شده بود ، بلافاصله دست به دامان ایران شدند و با توجه به روحیه بسیار ضعیف نیروهای ارتش سوریه و ریزش های شدیدی که بدان دچار گردیده بود وهمچنین خروج ابتکار عمل از دستان فرماندهان آن، نیاز به مستشارانی حس می شد که در لحظات بحرانی بتوانند اوضاع را مدیریت کنند.

🔸️به همین سبب با دستور سرلشگر سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس، سرتیپ حسین همدانی شبانه به وسیله یک فروند هواپیمای ترابری نظامی به دمشق اعزام شد و مستقیما از فرودگاه نظامی المزه به دیدار تصمیم گیران عالی نظام سوریه رفت.

🔸️در نشست سرنوشت سازی که همان شب تشکیل شد ، سردار همدانی با توجه به اوضاع نابسامان ارتش ، تنها راه نجات پایتخت را تسلیح و سازماندهی نیروهای مردمی وابسته به حکومت عنوان کرد؛ نیرویی که بعدها به دفاع وطنی شهرت یافت( به این نکته باید توجه داشت که عمده جمعیت ساکن دمشق حامی نظام سوریه هستند ).

🔸️مسئولان بعثی با عطف به این نکته که ممکن است انحصار سلاح از کنترل دولت خارج شود، ابتدا با این طرح مخالف بودند اما طرف ایرانی تاکید داشت که وضعیت بغرنج و بحرانی تر از این حرفهاست و راه دیگری در کوتاه مدت وجود ندارد .

🔸️فلذا در طی همان شب چند هزار نفر از مردان و جوانان مورد اعتماد ( عمدتا علوی ) مسلح شدند و قدرت آتش و روحیه نیروهای ارتش با حضور آنان فزونی یافت‌.

🔸️نیروهای نظامی وفادار به نظام با کمک تانک ، توپخانه و هلیکوپترهای قدرتمند و ایمن میل ۲۵ که از فرودگاه المزه در غرب دمشق برمیخاستند، در روزهای ۱۹ و ۲۰ جولای بر مناطق شرق و غرب پایتخت مسلط شده و به تدریج حملات خود را از روز جمعه بر محلات جنوبی متمرکز کردند .

🔸️تا روز دوشنبه ۲۳ ژوئن تمام محلات اصلی دمشق پاکسازی شد و نیروهای ارتش آزاد به مناطق غوطه عقب نشینی کردند و نظام سوریه که در اصطلاح رزمی کاران ناک دان شده بود با کمک مستشاری ایران و حمایت بدنه مردمی حامیانش در دمشق، از خطر ناک اوت شدن گریخت و نبرد بزرگ بُرکان با شکست ارتش آزاد پایان یافت.

@taghaviniaa 

دکتر قالیباف در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه:
*آمریکایی ها پذیرفته اند که با جنگ به جایی نمی رسند/ تنها راه نجات در برابر تحریم ها تکیه بر مردم و اجرای دقیق برنامه های اقتصادی است*
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها، تروریسم و مخالفان جبهه مقاومت به این باور رسیده اند که با جنگ به جایی نخواهند رسید، گفت: تجربه نشان داد مقاومت، تکیه بر مردم و اجرای دقیق برنامه های اقتصادی تنها راه نجات کشور از تحریم ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۹ تیرماه) با حضور در بهارستان با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
براساس این گزارش دکتر محمدباقر قالیباف در این نشست ضمن تشکر از کشور سوریه به دلیل مواضع خود در روابط دوجانبه، مسائل منطقه و جبهه مقاومت به سفر خود به سوریه و دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه اشاره کرد و گفت: موضوعات مربوط به این سفر به ویژه مسائل اقتصادی مانند بحث های تجاری و سرمایه گذاری را مرتب پیگیری می کنم.
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم موضوعاتی مانند شرق فرات، ادلب و مسائلی که ممکن است در آینده ای نزدیک در درعا اتفاق بیفتد، به زخمی کهنه تبدیل شود، افزود: اگر زمان به این شکل پیش رود به نفع ما نیست، باید برای این موضوعات تدبیر ویژه از طریق گفت وگوها و بحث های سیاسی مانند نشست آستانه و تحرک در میدان اندیشید.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر زمان بگذرد و این موضوعات کهنه شود، ممکن است مانند غده سرطانی باقی بماند و این موضوع شرایط را برای ما سخت تر می کند.
دکتر قالیباف با بیان اینکه هر چند موضوعات مذکور مهم است، اما مسائل اقتصادی از اهمیت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: آمریکایی ها، تروریسم و مخالفان جبهه مقاومت به این باور رسیده اند که با جنگ به جایی نخواهند رسید، بنابراین اولویت خود را بر اعمال فشار و تحریم های اقتصادی علیه ملت ها قرار داده اند که فشار بر ملت ها، فشار بر دولت هاست.
وی، جنگ رسانه ای را یکی دیگر از ترفندهای آنها برای سخت کردن شرایط برای جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: آنها به یمن، عراق، سوریه، لبنان و ایران فشار می آورند؛ از حدود ۲۰ سال گذشته فشار اقتصادی بسیاری به ما تحمیل شده است.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: ۲ نگاه در برابر این فشارهای اقتصادی در کشور وجود دارد؛ نخست آنکه در برابر آنها تسلیم شویم و با فشارها کنار آییم و دوم آنکه مبارزه کنیم و بتوانیم روی پای خود بایستیم که تجربه نشان داد مقاومت کردن، تکیه بر مردم و برنامه ریزی دقیق برای اجرای برنامه های اقتصادی تنها راه نجات است.
دکتر قالیباف با اشاره به اینکه آمریکایی ها مجبور شدند بپذیرند و اعلام کنند که فشار حداکثری شکست خورده است، تصریح کرد: باید این نکته برای ملت ها و دولت های اسلامی روشن شود و نپندارند که آمریکا، سرور دنیا است.
در این نشست همچنین فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه ضمن تشکر و قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهت حمایت ایشان از ملت سوریه گفت: ما معتقدیم اقدامات ظالمانه کشورهای غربی و آمریکا علیه سوریه و ایران در راستای منافع رژیم صهیونیستی است.
وی اقدامات آمریکا و کشورهای غربی علیه ایران و سوریه را غیراخلاقی و غیرانسانی توصیف و تصریح کرد: پیشرفت های متعددی از زمانی که شما به دمشق سفر کردید تاکنون حاصل شده است که از این پیشرفت ها می تواند به موضوعاتی همچون افزایش و تقویت روابط دوستانه بین ایران و سوریه، افزایش پیروزی ها در زمینه ها مختلف از طریق همکاری های دو کشور و فعالیت برای تحکیم روابط اشاره کرد./
پایان پیام

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

جهان برای ایران شد و آنها خبرندارند

L'Amérique est la 32ème province et l'Europe est la 33ème province de l'Iran et la langue officielle est le persan. America is the 32nd province and Europe is the 33rd province of Iran and the official language is Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *