پس قلعه

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در غرفه منطقه یک:
شمیران قطب گردشگری تهران است/پس قلعه روستای گردشگری معرفی می شود

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در حاشیه نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهری گفت: منطقه یک قطب گردشگری تهران است و به همین دلیل برنامه های زیادی برای معرفی این منطقه داریم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفتگو با شمیران خبر گفت: منطقه یک یا همان شمیران دارای تاریخچه بسیار غنی است که حتی از خود تهران قدیمی تر است و تاریخچه این منطقه اگر نگوییم از ری بیشتر است کمتر هم نیست.
او ادامه داد: قطعا تاریخچه این منطقه و جاذبه های طبیعی که در این منطقه وجود دارد جزو قابلیت هایی است که جاذبه گردشگری این منطقه را بیشتر کرده است.

کاظمی به بحث سرمایه گذاری در منطقه شمیرانات اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل موقعیت این منطقه سرمایه گذاری زیادی در این محدوده صورت گرفته و این سبب شده نسبت به منطقه ری رشد بیشتری داشته باشد.

او تاکیدکرد: در منطقه یک شهرداری تهران موزه های زیادی وجود دارد که این می تواند به جاذبه های گردشگری منطقه اضافه کند.وجود اماکن مذهبی و مقبره، ۱۰  امامزاده در محدوده شمیرانات از جمله فاکتورهایی است که سبب شده هر گردشگری که به تهران می اید شمیرانات را در لیست انتخاب مناطق مورد بازدیدش قرار دهد.

کاظمی به وجود دارآباد و هفت رود دره در این منطقه اشاره و تصریح کرد:این جاذبه ها جزو قابلیت های منحصر به فرد منطقه یک به شمار می رود که هم گردشگری سلامت محور و هم گردشگران طبیعت می توانند از این استفاده کنند.

او ادامه داد: برنامه های زیادی برای افزایش گردشگری منطقه در دستور کار داریم که یکی از انها این است که روستای پس قلعه را به عنوان مکان گردشگری معرفی کنیم زیرا این روستا قابلیت جذب گردشگر را دارد و روستایی قدیمی است و جاذبه های فراوانی برای جذب گردشگر دارد.

رییس اداره گردشگری شهرداری تهران تاکید کرد: تلاش این است که در کنار معرفی منطقه یک به عنوان قطب گردشگری زیر ساخت های این اتفاق نیز فراهم شود.

او به نشریه روایت تهران که به تازگی توسط این سازمان تهیه شده اشاره کرده و افزود: دو شماره اول این نشریه به معرفی شمیرانات اختصاص پیدا کرده و این نشان می دهد که این منطقه جزو اولویت های ما به شمار رفته و اهمیت زیادی دارد.

کاظمی تصریح کرد: کاخ موزه های زیادی در این منطقه وجود دارد که در جذب گردشگر به این منطقه بسیار اهمیت دارد و ما تلاش می کنیم برنامه های بیشتری برای ارتقای گردشگری منطقه یک انجام دهیم.

شهردار منطقه یک در همایش علمی نقش مدیریت شهری در کاهش آسیب های اجتماعی:

شهر باید توسعه متوازن و میان افزا داشته باشد

توسعه متوازن و میان افزا در شهر به معنی رشد همه جانبه شهر و همه اندام واره های آن و بهره گیری از ظرفیت های درونی شهر است تا از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری شود و شهر یک‌جانبه توسعه پیدا نکند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه حمیدرضا حاجوی شهرداری این منطقه در همایش علمی نقش مدیریت و معماری شهری و کاهش آسیب های اجتماعی که با حضور علی آقامحمدی عضو تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور و رئیس طرح تحول محلات کشور، مدیران شهری منطقه یک و اساتید دانشگاهی و دیگر علاقه مندان برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیشترین کارکرد را شهرداری داشته است و در این خصوص ۳۷ وظیفه مدون از دستگاههای اجرایی احصاء شده که باید به شهرداری واگذار شود و این امر اوج تحول در شهرداری است.

او افزود: در بخش طرح های توسعه شهری که در کاهش آسیب های اجتماعی اثر گذار است هیچ وجوهی از اقدامات فرهنگی در آن نیست و توسعه، کالبدی یا ترکیبی از  آن دیده شده و حوزه فرهنگی در آن مغفور مانده است.

حاجوی تصریح کرد: در منطقه چارچوبی گذاشته شده و آن این است که اکثر پروژه‌های زیرساختی با پیوست اجتماعی اجرا می شود و این اقدام در مورد مدهای ترافیکی و غیره نیز مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار منطقه یک بازگشایی عرصه های عمومی به نفع شهروندان و ایجاد مکان هایی چون قدمگاه امامزاده صالح(ع) را در کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه شادی و نشاط در جامعه موثر دانست و گفت: با بازگشایی عرصه های عمومی به نفع شهروندان سعی خواهیم کرد فضاهای مناسب شهری را در محلات آسیب زا ایجاد و از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان محلی نیز استفاده کنیم.

آقامحمدی نیز با اشاره به محله های کم برخوردار شهر تهران گفت: ۱۶۷  محله در وضعیت وخیم قرار دارند که می‌توان از همین محلات کار را شروع کرد و چند مرحله را انتخاب و یکی از مناطق شهر تهران مانند منطقه یک را معین اجرایی این طرح کرد تا اقدام به احیا و بازسازی محلات با توجه به همه ابعاد آن نماید.

او گفت: فرهنگ پایه اصلی ساختار هر معماری است که باید با احیای فرهنگ قدیمی محلات این ساختار را ایجاد کنیم و معماران در احیای محلات محروم و کم‌برخوردار به همه جوانب اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره توجه کنند و ارتقاء نشاط شادابی را مد نظر قرار دهند.

گفتنی است همزمان با روز دهیاری ها و شهرداری ها همایش علمی نقش مدیریت و معماری شهری در کاهش آسیب های اجتماعی سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در فرهنگسرای امام برگزار شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Ahmad Mahini0

گروه: غزنی تا غزه

در حالیکه مردم نان ندارند بخورند،انفال و اموال عمومی برای پس انداز نیست بلکه برای تقسیم کردن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *