خانه / غزنه تا غزه / خودروی ملی و هواپیمای ملی

خودروی ملی و هواپیمای ملی

چرا بعد از گذشت یک قرن هنوز ایران دارای خودرو ملی یا هواپیمای ملی نیست؟  در حالیکه آثار بجا مانده نشان می دهد که اولین پرواز ها در ایران بوده است و اغلب فرمولهای انهم توسط ریاضیدانان ایرانی محاسبه گردیده؟ متاسفانه یک بینش سیاسی و دو مانع اصلی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف گردد: بینش سیاسی این است که هنوز خودباوری در بسیاری از مسئولین وجود ندارد مثلا اقای میرسلیم نیم قرن هست که مسئول انجمن موتور ایران است ولی هرگز به خود اجازه نمی دهد در مقابل آلمان، ایران نفسی بکشد. البته در کلام و صحبت مجبور است از استقلال ایران و خودرو ملی حرف بزند ولی ذهن او منجمد است و مخالفان را هم با انگ های سیاسی کنار می زند. مثلا با واردات خودرو مخالف است ولی نه از ان جهت که خودرو ملی قابل رقابت شود بلکه از انجهت که بی رقیب شود! رقیب ها را با انگ های سیاسی بیرون می کند نه با قدرت و کیفیت.  سالها است که دربهای واردات را بسته تا خودشان بتوانند صبحانه را در تهران و نهار را در پاریس بخورند! و برای پژو درآمد جایگزین ایجاد کنند. در هواپیمایی هم همین است. آقای منطقی خود را مغز متفکر دانسته و همه نیروها را با انگ های سیاسی بیرون انداخته حتی آنها را بازداشت و زندانی کرده تا کسی غیر از خودش نباشد. او طرح دانشمندان و مخصوصا پدر صنعت هوایی ایران یعنی مهندس اشتری را دزدیده ولی چون فوت آخر را ندارد هیچ کاری نمی تواند بکند. مهندس اشتری با ۲۵۰میلیون تومان صاعقه صد و ده را پرواز داد و هنوز هم پرواز می کند، ولی اقای منطقی تیم او را زندانی کرد و خودش را اخراج نمود و بجای او نشست و با ۱۳میلیارد دلار دستخوش یک (هما) ساخت که همیشه هم منفجر می شود.  به علت نفوذ فوق العاده ایشان مهندس اشتری با اینکه تاییدیه رهبر معظم انقلاب را داشت، موقع بازدید رهبری، ایشان را به کیش فرستادند و در هنگام بازدید آن را کار خود معرفی کرد. رهبری با اینکه نوشته است از اشتری مواظیت کنید طرح او نتیجه دارد، ولی او را زندانی کرده و با اقرار اجباری از او نوشته گرفتند که کاره ای نبوده! مهندس اشتری کسی است که در تمام کارخانجات هوایی دنیا کار کرده و با ۱۵۰۰نفر پرسنا اف ۱۶ و اف۱۴ را ساخته است. و بخاطر علاقه ای که به ایران دارد تمام مشاغل خود را رها کرده و به ایران آمد. ولی منطقی به بهانه جاسوسی و یا سازمان سیا او را زندانی کرد. و خود رئیس دانشگاه هوایی و شد. لذا باید هرچه زودتر از این دانشمند بزرگ که پدر صنعت هوایی ایران است دلجویی شود. و پروژه هواپیماسازی را راه انداخت. ایشان می گوید تمام دفترچه ها ونقشه ها در نیروی هوایی موجود است ولی در کتابخانه آن خاک می خورد. کارخانه اف ۵متعلق به ایران است و باید همه آن ها به ایران فرستاده شود ولی آقای منطقی به تبع یزدی و بازرگان می گویند که آنها را بایکوت کنند و به آمریکا برگردانند! ایشان با همین تجهیزات موجود در نیروی هوایی میتواند با یک میلیارد تومان و بدون ارزبری همه نوع هواپیمای مسافری و سنگین و سبک را بسازد. درحالیکه ایشان به آقای رئیسی قول ۸هواپیما را داد و بعد هم تکگذیب نمود زیرا توان آنها کافی نیست و اطلاعات آنها ناقص هست و هیچ تجربه ساخت هواپیما ندارند. و فقط به دنبال جذب بودجه های کلان هستند. تا در انتخابات ها از ان استفاده کنند. لذا از کلیه مسئولین تقاضا دارد این تابو را بشکنند و راه را برای تولید خودروی ملی و هواپیمای ملی هموار سازند. این تابو در موشکی شکسته شده و هسته ای ایران در راس دانش ها هست . ولی با اینکه دانشمندان قوی هستند تبعید شده اند تا افرادی بودجه مملکت را بنام خودرو ملی اختلاس کنند

National car and national plane

Why, a century later, does Iran still not have a national car or a national plane? While the surviving works show that they were the first flights in Iran and most of the formulas were calculated by Iranian mathematicians? Unfortunately, there is a political vision and two main obstacles that need to be removed: The political vision is that there is still no self-confidence in many officials, for example, Mr. Myerslim has been in charge of the Iranian Motor Association for half a century, but he never allows himself Against Germany, Iran should breathe. Of course, he has to talk about the independence of Iran and the national car, but his mind is frozen and he pushes the opposition away with political stigmas. For example, it opposes the import of cars, but not because the national car becomes competitive, but because it becomes unrivaled! It expels rivals with political stigmas, not with power and quality. They have been closing the doors of imports for years so that they can have breakfast in Tehran and lunch in Paris! And generate alternative revenue for Peugeot. The same is true in aviation. Mr. Manteghi considered himself the mastermind and threw out all the forces with political stigmas, even arresting and imprisoning them so that no one but himself. He stole the plan of scientists and especially the father of Iran’s aviation industry, namely engineer Ashtari, but because he does not have the last foot, he can do nothing. Engineer Ashtari flew one hundred and ten lightning bolts with 250 million Tomans and he still flies, but Mr. Manteghi imprisoned his team and fired himself and sat in his place and made a (Homa) with 13 billion dollars, which always exploded. Becomes. Due to his extraordinary influence, Engineer Ashtari, although he had the approval of the Supreme Leader of the Revolution, was sent to Kish during the visit of the Supreme Leader and introduced his work during the visit. Although the Supreme Leader wrote, “Beware of Ashtari”, his plan succeeded, but he was imprisoned and forced to write that he had done nothing! Engineer Ashtari is a person who has worked in all air factories in the world and has built F-16 and F-14 with 1500 personnel. And because of his interest in Iran, he left all his jobs and came to Iran. But he logically imprisoned him under the pretext of espionage or the CIA. He became the president of the Air University. Therefore, this great scientist, who is the father of Iran’s aviation industry, should be consoled as soon as possible. And launched the aircraft project. He says all the notebooks and maps are in the Air Force, but in the library. The F5 factory belongs to Iran and all of them should be sent to Iran, but Mr. Manteghi, following Yazdi and Bazargan, says that they should boycott them and return them to the United States! With the same equipment available in the Air Force, he can build all kinds of heavy and light passenger planes with one billion tomans and without valuation. While he promised Mr. Raisi 8 planes and then refused because their power is not enough and their information is incomplete and they have no experience in building aircraft. And they are just looking to attract big budgets. To use it in elections. Therefore, it calls on all officials to break this taboo and pave the way for the production of national cars and national aircraft. This taboo has been broken in a missile and Iran’s nuclear is at the top of science. But even though scientists are strong, they have been exiled to embezzle the state budget in the name of the national car

السیاره الوطنیه والطائره الوطنیه

لماذا ، بعد قرن من الزمان ، لا تزال إیران بلا سیاره وطنیه أو طائره وطنیه؟ بینما تُظهر الأعمال الباقیه أنها کانت الرحلات الجویه الأولى فی إیران ومعظم الصیغ تم حسابها من قبل علماء الریاضیات الإیرانیین؟ لسوء الحظ ، هناک رؤیه سیاسیه وعقبتان رئیسیتان یجب إزالتهما: الرؤیه السیاسیه هی أن العدید من المسؤولین لا یزالون یفتقرون إلى الثقه بالنفس. على سبیل المثال ، کان السید میرسلیم مسؤولاً عن جمعیه السیارات الإیرانیه لمده نصف عام. قرن ، لکنه لا یسمح لنفسه أبدًا ضد ألمانیا ، على إیران أن تتنفس. طبعا علیه أن یتحدث عن استقلال إیران والسیاره الوطنیه لکن عقله متجمد وهو یدفع بالمعارضه بعیدا بوصمات العار السیاسیه. على سبیل المثال ، تعارض استیراد السیارات ، لکن لیس لأن السیاره الوطنیه أصبحت منافسه ، ولکن لأنها أصبحت منقطعه النظیر! إنه یطرد المنافسین ذوی الوصمات السیاسیه ولیس بالسلطه والجوده. لقد کانوا یغلقون أبواب الاستیراد منذ سنوات حتى یتمکنوا من تناول الإفطار فی طهران والغداء فی باریس! وتولید إیرادات بدیله لبیجو. نفس الشیء صحیح فی مجال الطیران. اعتبر السید المنطی نفسه العقل المدبر وطرد کل القوى ذات الوصمات السیاسیه ، حتى أنه قام باعتقالهم وسجنهم حتى لا یکون أحد غیره. لقد سرق مخطط العلماء وخاصه والد صناعه الطیران الإیرانیه ، وهو المهندس أشتری ، لکن لأنه لیس لدیه القدم الأخیره ، لا یمکنه فعل شیء. طار المهندس أشتاری مائه وعشره صواعق برق على متنها ۲۵۰ ملیون تومان ولا یزال یطیر ، لکن السید مانتیغی سجن فریقه وأطلق النار بنفسه وجلس مکانه وصنع (هوما) بـ۱۳ ملیار دولار والتی کانت تنفجر دائما. بسبب نفوذه غیر العادی ، تم إرسال المهندس أشتاری ، على الرغم من حصوله على موافقه المرشد الأعلى للثوره ، إلى کیش أثناء زیاره المرشد الأعلى وعرض عمله خلال الزیاره. ورغم أن المرشد الأعلى کتب “احذروا أشتاری” إلا أن خطته نجحت ، لکنه سُجن وأجبر على أن یکتب أنه لم یفعل شیئًا! المهندس Ashtari هو شخص عمل فی جمیع مصانع الهواء فی العالم وقام ببناء طائرات F-16 و F-14 مع ۱۵۰۰ فرد. وبسبب اهتمامه بإیران ترک جمیع وظائفه وجاء إلى إیران. لکنه سجنه منطقیا بذریعه التجسس أو وکاله المخابرات المرکزیه. أصبح رئیس الجامعه الجویه. لذلک ، یجب مواساه هذا العالم العظیم ، وهو والد صناعه الطیران الإیرانیه ، فی أسرع وقت ممکن. وأطلقت مشروع الطائرات. یقول إن جمیع الدفاتر والخرائط موجوده فی سلاح الجو ، لکن فی المکتبه. مصنع F5 تابع لإیران ویجب إرسالهم جمیعًا إلى إیران ، لکن السید مانتیغی ، متابعًا یزدی وبازرکان ، یقول یجب مقاطعتهم وإعادتهم إلى الولایات المتحده! وبنفس المعدات المتوفره فی سلاح الجو ، یمکنه بناء جمیع أنواع طائرات الرکاب الثقیله والخفیفه بملیار تومان وبدون تقییم. بینما وعد السید رئیسی بـ۸ طائرات ثم رفض لأن قوتها غیر کافیه ومعلوماتهم غیر کامله ولیس لدیهم خبره فی بناء الطائرات. وهم یتطلعون فقط إلى جذب میزانیات کبیره. لاستخدامها فی الانتخابات. وعلیه فهی تطالب کافه المسؤولین بکسر هذا المحظور وتمهید الطریق لانتاج السیارات الوطنیه والطائرات الوطنیه. لقد تم کسر هذا التابو بصاروخ ویحتل البرنامج النووی الإیرانی قمه العلم. ولکن على الرغم من قوه العلماء ، فقد تم نفیهم لاختلاس میزانیه الدوله باسم السیاره الوطنیه

Milli otomobil ve milli uçak

Neden bir asır sonra İran’ın hala milli bir arabası veya milli bir uçağı yok? Günümüze ulaşan eserler, bunların İran’daki ilk uçuşlar olduğunu ve formüllerin çoğunun İranlı matematikçiler tarafından hesaplandığını gösterirken? Ne yazık ki siyasi bir vizyon ve kaldırılması gereken iki ana engel var: Siyasi vizyon, birçok yetkilinin hala kendine güveni olmadığı. Yüzyılda Almanya’ya karşı kendine asla izin vermese de, İran nefes almalı. Elbette İran’ın bağımsızlığından ve milli otomobilden bahsetmesi gerekiyor ama aklı donmuş durumda ve siyasi damgalarla muhalefeti uzaklaştırıyor. Örneğin, otomobil ithalatına karşı çıkıyor, ancak milli otomobil rekabetçi hale geldiği için değil, rakipsiz olduğu için! Rakiplerini güç ve kaliteyle değil, siyasi damgalarla kovar. Kahvaltıyı Tahran’da, öğle yemeğini Paris’te yiyebilsinler diye yıllardır ithalatın kapılarını kapatıyorlar! Ve Peugeot için alternatif gelir yaratın. Havacılıkta da durum aynıdır. Bay Manteghi, kendisinin beyni olarak kabul etti ve siyasi damgalarla tüm güçleri dışarı attı, hatta onları tutukladı ve hapsetti, böylece kendisinden başka kimse kalmasın. Bilim adamlarının ve özellikle İran havacılık endüstrisinin babası, yani mühendis Ashtari’nin planını çaldı, ancak son ayağı olmadığı için hiçbir şey yapamıyor. Mühendis Ashtari 250 milyon Toman ile yüz on yıldırım uçurdu ve hala uçuyor, ancak Bay Manteghi ekibini hapsetti ve kendini ateşledi ve yerine oturdu ve her zaman patlayan 13 milyar dolarlık bir (Homa) yaptı. Olağanüstü etkisi nedeniyle, Mühendis Ashtari, Devrimin Yüce Liderinin onayına sahip olmasına rağmen, Dini Lider’in ziyareti sırasında Kiş’e gönderildi ve ziyaret sırasında çalışmalarını tanıttı. Dini Lider, “Aştari’den sakının” yazmasına rağmen planı başarılı oldu, ancak hapsedildi ve hiçbir şey yapmadığını yazmaya zorlandı! Mühendis Ashtari, dünyadaki tüm hava fabrikalarında çalışmış ve 1500 personel ile F-16 ve F-14’ü inşa etmiş bir kişidir. Ve İran’a olan ilgisinden dolayı bütün işlerini bırakıp İran’a geldi. Ama mantıklı olarak onu casusluk veya CIA bahanesiyle hapse attı. Hava Üniversitesi’nin başkanı oldu. Bu nedenle İran havacılık sektörünün babası olan bu büyük bilim adamı bir an önce teselli edilmelidir. Ve uçak projesini başlattı. Bütün defterlerin ve haritaların Hava Kuvvetlerinde olduğunu ama kütüphanede olduğunu söylüyor. F5 fabrikası İran’a ait ve hepsi İran’a gönderilmeli ama Bay Manteghi, Yezdi ve Bazargan’ın ardından onları boykot edip ABD’ye iade etmeleri gerektiğini söylüyor! Hava Kuvvetlerinde bulunan teçhizatın aynısı ile bir milyar toman ile her türlü ağır ve hafif yolcu uçağını değerlemesiz yapabilir. Bay Raisi’ye 8 uçak sözü vermiş ve daha sonra güçleri yeterli olmadığı ve bilgileri eksik olduğu ve uçak yapma tecrübesi olmadığı için reddetmiştir. Ve sadece büyük bütçeleri çekmek istiyorlar. Seçimlerde kullanmak için. Bu nedenle tüm yetkilileri bu tabuyu kırmaya ve milli otomobil ve milli uçak üretiminin önünü açmaya çağırıyor. Bu tabu bir füzeyle kırıldı ve İran’ın nükleeri bilimin zirvesinde. Ancak bilim adamları güçlü olmalarına rağmen milli otomobil adına devlet bütçesini zimmetine geçirmek için sürgüne gönderildiler.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

چرا به قدس برویم

لماذا الذهاب إلى القدس؟ القدس هی القبله الأولى للمسلمین. وصلى هناک جمیع الأنبیاء. کما یجب على إسرائیل ألا تمنع الصلاه لأن أقسى الناس عند الله هو الذی یعرقل المسجد. ویجب إزالته. ولذلک فإن خطتنا هی أن یجتمع جمیع شعوب العالم فی بعلبک وبعد زیاره خوله بنت الحسین (ع) التوجه إلى القدس، وهی لا تبعد سوى ربع میل بالسیاره. ولکن لکی لا یلتمس العدو الصهیونی عذراً، سنسیر بلا معدات، وحتى بلا سلاح، وبلا مال، وسنذهب للحج، ووعدنا أن نزور بعلبک خلال ساعه واحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *