خانه / جشنواره / وزارت امور خارجه
آزاده حسینی

وزارت امور خارجه

اطلاع رسانی رویدادها و برنامه ها (ویژه رابطین خبری):
برگزاری همزمان نشست های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با قطر و نیجریه

دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از برگزاری همزمان هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور قطر در دوحه و ششمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور نیجریه در تهران خبر داد.

در راستای توسعه روابط اقتصادی موجود بین ج.ا.ایران و قطر ، قرار است هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور طی روزهای ۱۶ تا ۱۸ خرداد ماه سال جاری در شهر دوحه برگزار گردد.

در این کمیسیون، موضوعات همکاری در حوزه های مختلفی همچون تجارت ، سرمایه گذاری، ترانزیت و حمل و نقل ، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد، بهداشت مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت.

از طرف کشورمان وزارت نیرو و از طرف قطر وزارت تجارت مسئولیت برگزاری کمیسیون مشترک را بر عهده دارند. هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور نیز در آذر ماه ۱۳۹۹ در اصفهان برگزار شده بود.

دکتر صفری افزود ششمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال نیجریه نیز در روزهای ۱۶ الی ۲۰ خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

از طرف کشورمان وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طرف نیجریه ، وزیر مشاور در امور خارجه مسئولیت برگزاری کمیسیون مشترک را بر عهده دارند.

در همین ارتباط قرار است زبیر دادا، وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه، به همراه هیئتی از مقامات نیجریه به کشورمان سفر نمایند.

در این اجلاس تقویت و گسترش همکاری های متقابل در زمینه تجارت و سرمایه گذاری، آموزش، حمل و نقل، صنعت و معدن، انرژی، امور قضایی، مالی، فرهنگ و گردشگری، محیط زیست، دانش و تکنولوژی در دستور کار خواهد بود.

همچنین بر ادامه همکاری و پشتیبانی دوجانبه در سازمان همکاری اسلامی، اوپک، کشورهای صادر کننده گاز، جنبش عدم تعهد و سازمان ملل تاکید خواهد شد.

شایان ذکر است پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و نیجریه در خرداد ماه ۱۳۹۳ در ابوجا پایتخت نیجریه برگزار شده بود.

دیدارهای معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با مقامات نروژی در اسلو

دکتر علی باقری معاون سباسی وزارت خارجه کشورمان در دومین روز از سفر به اسلو که در پاسخ به دعوت هنریک تونه معاون وزیر خارجه برای برگزاری دهمین دور مشورت های سیاسی برگزار شده، روز چهارشنبه دیدارهای جداگانه‌ای با توره هاترم، دبیر کل وزارت امور خارجه، آموند ویک، معاون وزارت نفت و انرژی و ویدار اولریکسن معاون وزارت تجارت، صنعت و شیلات نروژ داشت که در این دیدارها مسائل مورد علاقه دو طرف در زمینه‌های سیاسی، انرژی و شیلات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

باقری: ارتباط پیوسته ایرانیان خارج کشور با سرزمین مادری، شرط لازم صیانت از هویت ملی است

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم نروژ با اشاره به ظرفیت‌های متنوع ایرانیان خارج کشور تصریح کرد شرط لازم برای صیانت از هویت ملی، ارتباط پیوسته ایرانیان مقیم خارج کشور با سرزمین مادری به‌ویژه ارتباط معنایی با ایران عزیز است.

معاون وزیر خارجه با تأکید بر اهتمام دولت به‌ویژه وزارت امورخارجه برای ارائه امکانات لازم در زمینه تسهیل تعامل مؤثر ایرانیان خارج کشور در فرآیند توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تصریح کرد، تمدن ریشه‌دار و فرهنگ غنی و عظمت ملت ایران این حقیقت را آشکار می‌کند که بیش از آن که ایران به ما نیاز داشته باشد ما وظیفه داریم تا دین خود را در قبال ایران اسلامی و ملت بزرگ ایران ادا کنیم.

باقری با اشاره به شأن فردی و جایگاه علمی و اجتماعی ایرانیان خارج کشور ابراز امیدواری کرد ایرانیان مقیم نروژ نمایندگان شایسته‌ای برای تمدن، فرهنگ و عظمت ملت ایران باشند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *