خانه / دارالقران / بن سلمان بایدن را برای بیعت احضار کرد

بن سلمان بایدن را برای بیعت احضار کرد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، پایگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱» گزارشی درباره سفر «جو بایدن» رئیس‌ جمهور ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه ژوئن به عربستان و اهداف احتمالی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در مذاکرات با وی، از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» ترجمه و منتشر کرد.

طبق گزارش پایگاه عربی۲۱، «دیوید ایگناتیوس» نویسنده آمریکایی در ابتدای یادداشت خود نوشت: «به احتمال زیاد رئیس جمهور [جو بایدن] در این سفر با سران دیگر کشورهای عربیِ دوست مانند امارات، بحرین و قطر دیدار خواهد کرد؛ اما محور عاطفی این سفر، دیدار و دست‌دادن بایدن با ولی‌عهد سعودی خواهد بود».

وی مدعی شد: «دلایل و شواهدی وجود دارد که به نظر می‌رسد گویای نوعی تغییر نگرش آمریکا در قبال بن سلمان است؛ زیرا ولی‌عهد احتمالاً برای چندین دهه بر عربستان سعودی حکومت خواهد کرد و منافع امنیتی و مالی ایالات متحده در حفظ شراکت طولانی خود با آن است. این شراکت با پادشاهی عربستان، به عنوان متحد واشنگتن در تلاش‌های مشترک برای مهار اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه به شمار می‌رود».

به گفته این تحلیلگر آمریکایی، دو عامل تعیین‌کننده دیگر برای کاخ سفید در زمان ریاست‌جمهوری بایدن وجود دارد؛ عامل اول جنگ در اوکراین و نیاز بایدن به کمک عربستان برای کنترل و حمایت از بازار نفت و عامل دوم، اعلام تمایل شدید تل‌آویو به بایدن برای عادی‌سازی روابط با ریاض و محمد بن سلمان است. چرا که حضور عربستان سعودی به عنوان بخشی از توافقنامه ابراهیم و برای احیای گسترده‌ی آن مهم است.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد صهیونیست که نامی از او فاش نکرده، نوشت: «ما معتقدیم عربستان سعودی بازیگر مهمی در منطقه و فراتر از آن است و اسرائیل قویاً از ایجاد روابط عمیق‌تر و گسترده‌تر بین ایالات متحده و عربستان سعودی در چارچوب روابط نزدیک‌تر، با هدف دست‌یابی به ثبات در منطقه، مهار ایران، عادی‌سازی روابط و تامین امنیت بازار انرژی حمایت می‌کند».

تحلیلگر آمریکایی معتقد است که نتیجه

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *