خانه / تمدن پژوهی / هم افزایی

هم افزایی

گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست کمیته فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس که با حضور معاونان فرهنگی و معاونت‌های زنان سازمان‌ها و نهاد‌ها در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود، اظهار داشت: امام خمینی (ره) ابتدا قلوب انسان‌ها را تسخیر کرد؛ لذا جمهوری اسلامی باید با پتانسیل‌های فرهنگی نشر پیدا کند. آنچه انقلاب دارد حقانیت آن است.
وی تصریح کرد: قدرت نرم انقلاب اسلامی یک قدرت فرهنگی است، از این رو ملت‌های مستضعف آن را پذیرفته‌اند، چرا که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و اجازه عرض اندام نمی‌دهد. این منطق طرفدار دارد.
امیر سهرابی با اشاره به اینکه دشمن توطئه‌هایی علیه جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: چنانچه در عراق دیدیم چه کردند و در انتخابات اخیر لبنان با همین اقدام خواستند نفوذ سعودی‌ها را افزایش دهند. باید در این جنگ فرهنگی، قدرت فرهنگی را توسعه دهیم. تا زمانی که حرف استکبار و صهیونیسم از روی قلدری و چیرگی نظامی است مردم منطقه آنان را پس می‌زنند. ما به عنوان نهاد‌های فرهنگی باید با هم‌افزایی در جهت افزایش قدرت فرهنگی فعالیت کنیم.
در ادامه این نشست معاونان فرهنگی و مشاوران امور زنان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. سیاست‌گذاری و برگزاری چنین نشست‌هایی با هدف شبکه‌سازی جهادی و فرهنگی و پرداختن به موضوعات فرهنگی با اثرگذاری بالا که با رنگ و بوی پژوهشی و علمیصورت می‌گیرد، از موضوعات مطرح شده بود.
«کاظمی‌پور» معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان به نقش ورزشکاران در ارائه شاخصه‌های فرهنگی پرداخت و اشاره کرد: کار ارزنده‌ای، چون «سلام فرمانده» با جریان‌سازی خوب نشان داد گواهی است مبنی بر اینکه می‌توان کار خوب انجام داد. در حوزه ورزش نیاز هست تخصصی‌تر کار شود.
مشاور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: جنگ می‌تواند در جذب گردشگران خارجی موثر باشد و در این زمینه می‌توان کار‌های خوبی را صورت داد که برای کشور ارزآوری کند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت افطاری بیمه دی

به گزارش ماهین نیوز وبه نقل از روابط عمومی بیمه دی؛ در این ضیافت که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *