خانه / جشنواره / مراسم بزرگداشت مقام پرستار

مراسم بزرگداشت مقام پرستار

معاون پرستاری وزارت بهداشت در مراسم بزرگداشت مقام پرستار عنوان کرد:

پرستاری جز ۵ شغل برتر دنیا/ تکریم پرستاران بزرگترین اولویت ما در وزارت بهداشت است

پرستاری جز ۵ شغل برتر دنیا/ تکریم پرستاران بزرگترین اولویت ما در وزارت بهداشت است

ارسال شده: دی ۱۲, ۱۳۹۸دسته ها: اخبارصنفینظرات: ۰

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به روند سالمندی در دنیا و همچنین در ایران، گفت: به دلیل آنکه طی ۱۰ سال آینده روند سالمندی رو به افزونی است، پرستاری جزو پنج شغل برتر دنیا شناخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر مریم حضرتی در جشن روز پرستار که روز پنجشنبه در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س)، گفت: خوشحالیم که روز پرستار با آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی که سال پرستار و ماما از سوی سازمان بهداشت جهانی نام‌گذاری شده، مقارن است. در نامه‌ آقای تدروس به وزرای بهداشت کشورهای جهان، از مسئولین کشوری خواسته شده در حمایت از پرستاران و ماماها به جهت گسترش پوشش همگانی خدمات سلامت در سطح جهان تلاش کنند؛ چراکه به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

وی با روند سالمندی در دنیا و بیان اینکه طی ۳۰ سال آینده  ایران کشور پیری خواهد بود، اظهار داشت: به همین دلیل طی ۱۰ سال آینده، پرستاری جزو پنج شغل برتر دنیا شناخته خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به اقدامات صورت گرفته در معاونت پرستاری با توجه به دستورات وزیر بهداشت اشاره و تصریح کرد: تکریم پرستاران بزرگترین اولویت ما در وزارت بهداشت است و در دیدار دیروز مان با مقام معظم رهبری، ایشان هم بر این موضوع تاکید کردند.

وی خاطر نشان کرد: تدوین پیش‌نویس رتبه‌بندی پرستاران از دیگر اقداماتی بود که در سال جاری تصمیم به اجرای آن داشتیم که متاسفانه این امر محقق نشد و در برنامه‌های سال ۹۹ معاونت پرستاری قرار دارد.

حضرتی دیگر دغدغه معاونت پرستاری را پیگیری برای پرداخت معوقات پرستاران دانست و تاکید کرد: امیدواریم علاوه‌ بر پرداخت معوقات، به موضوع سختی کار پرستاران بویژه در بخش‌های اطفال و  شیمی‌درمانی توجه بیشتری شود.

وی در ادامه تشریح فعالیت‌های معاونت پرستاری یادآور شد: اصلاح نظام پرداخت قاصدک، دفاع از حقوق شهروندی پرستاران با نظرسنجی از بیش از ۲۰۰۰ پرستار، اجرای طرح تخصصی پرستاران به شکل پایلوت، تدوین ۱۸ دوره آموزشی و اعتبار بخشی و کارمضاعف برای پرستاران در زمینه الکترونیک کردن گزارش‌های پرستاری با همکاری معاونت درمان، تدوین آیین‌نامه مراکز ارائه خدمت مراقبت طولانی و…از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته یا در صدد اجرای آن هستیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: همچنین اجرای آزمایشی پرستار پیگیر در دو دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهید بهشتی در حال انجام است. دیگر اقدامی که باید انجام شود نیز رتبه‌بندی و  اخلاق‌مداری پرستاران است که با همکاری سازمان نظام پرستاری محقق خواهد شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسکار اسلامی

سینمای نجیب ایران در یافتن راه خود با سنگلاخ های عظیم و چالش های بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *