خانه / احمد ماهینی / بازار بسوی تعادل
این‌که می‌گویند (مرغ نخرید تا فاسد شود) توصیه و پیشنهاد دشمن است.
این‌که می‌گویند (مرغ نخرید تا فاسد شود) توصیه و پیشنهاد دشمن است.

بازار بسوی تعادل

«تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، از بیست و دوم اردیبهشت همزمان با اصلاح قیمت چهار قلم کالای اساسی، مسئولان وزارت جهاد بارها اعلام کردند که هیچ مشکلی در بحث تامین و توزیع کالای اساسی وجود ندارد و روزانه به واسطه فعالیت سه شیفته کارخانه و کشتارگاه ها، کالا وارد بازار می شود.

بنابر اعلام معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد روزانه ۳ هزار تن روغن، ۷۶۰۰ تن مرغ گرم، ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد، ۳۰ تن شیر،۳ هزار تن تخم مرغ، ۳۱۰ تن گوشت قرمز و ۶۰ تن شکر توزیع می شود.

مسعود امراللهی سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی گفت: گرچه در حوزه تولید تخم مرغ مشکلی وجود ندارد، اما سیستم توزیع به دلیل کوتاهی در واریز وجه و مبادلات توسط مدیران برخی از شرکت های پخش و فروشگاه ها با مشکل مواجه شده است که بنابر اعلام ما، شرکت های تولیدکننده تخم مرغ در این بخش همکاری لازم را انجام دهند.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی اعلام کرد که امروز با افزایش عرضه در عمده فروشی ها قیمت به کمتر از نرخ مصوب رسید که با ازدیاد عرضه در روزهای آتی، قیمت مرغ در عمده فروشی و خرده فروشی به کمتر از نرخ مصوب می رسد.

عرضه روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ مازاد بر نیاز کشور

هفته گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ فله برای مصرف کننده را ۴۰ هزارتومان، هر شانه ۱۹۰۰ گرمی ۷۶ هزار تومان و ۲ کیلویی ۸۰ هزار تومان اعلام کرد.

حمیدرضا کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گفت: با توجه به ازدیاد عرضه تخم مرغ فله بیش از نیاز کشور، قیمت درب مرغداری به نرخ مصوب نرسیده است. در خصوص تخم مرغ بسته بندی تا پایان هفته نرخ جدید اعلام می شود.

فروش هر عدد تخم مرغ به قیمت ۳ هزار تومان گرانفروشی است

کاشانی می گوید: فروش هر شانه تخم مرغ با نرخ ۹۰ هزار تومان و هر عدد تخم مرغ ۳ هزار تومان گرانفروشی است و حداکثر قیمت هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی ها باید ۲ هزار و ۶۰۰ تومان باشد‌.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: روزانه ۳ هزار تا ۳ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ در کشور عرضه می شود، درحالیکه حداکثر نیاز کشور ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تن است.

بنابر اعلام اتحادیه مرغداران هم اکنون قیمت هر شانه تخم مرغ درب مرغداری به ۶۲ هزار تومان هم‌نرسیده است که استمرار این روند منجر به حذف گله می شود که برای تداوم و پایداری

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت شاعران

در فرهنگسرای انقلاب؛ ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود گردهم آیی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *