خانه / جشنواره / تنبیه طالبان شرعا و قانونا جایز است
تنبیه طالبان شرعا و قانونا جایز است

تنبیه طالبان شرعا و قانونا جایز است

روزه مردم افغانستان به وسیله طالبان باطل شد و همه باید کفاره بدهند مگر به اجبار

بر جنازه‌های مان می‌رقصید و شادیانه فیر می‌کنید! / حفیظ شریعتی (سحر)

شفقنا افغانستان – ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداوند، ماهی که مسلمانان به بندگی خدواند می شتابد رو به پایان است و طالبان امروز را عید فطر در افغانستان اعلام کردند، اما شیعیان هزاره امسال عید ندارند.
درد و اندوه از دست دادن صدها شهید که توسط سفاکان روزگار بر این مردم تحمیل شده وصف ناپذیر است.
در یک همچین تراژدی وحشتناکی گروهی چنان به رقص و شادیانه فیر می کنند که گویا هیچ نمی دانند که بر ساکنان این سرزمین چه می گذرد.

دکتر حفیط شریعتی( سحر) در یادداشتی در صفحه فیس بوک خود چنین واکنش نشان داده است:
مردم، دهان‌شان پُر خون است. شهر از درد در خود می‌پیچد، از درون خانه‌ها فریاد و شیون بلند است، شما شادیانه فیر می‌کنید و بر جنازه‌های مان می‌رقصید و شادی می‌کنید؛ گیرم که عید دارید، عیدی که در ماه رمضان آن، هر روز کشتید و جنازه تحویل مردم دادید. می‌گویید ما نکشتیم، دشمن کشت. دشمن کیست؟ دشمن شمایید که در هوتل انترکانتیننتال کابل، از انتحاری‌ها تقدیر می‌کنید. آدم‌کش و انتحاری شمایید که پیامبر تان را مسئول انتحاری‌تان می‌سازید که دلخوش از کشتن مردم است، بر مرگ مردم، شادی می‌کند و دروازه بهشت آدمکشان را بر روی‌تان می‌گشاید.
برقصید، شادی کنید و بر جنازه‌های‌مان پای بکوبید. ما «نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم»؛ بلکه «در فصل سگ‌ کشی» نه بر جنازه‌های‌تان می‌رقصیم و نه بر مردگان‌تان می‌خندیم، با احترام به خاک می‌سپاریم و به بچه‌های‌تان انسانیت و زندگی انسانی را یاد می‌دهیم.
ما این عید تان را یه یاد می‌سپاریم و فیرهای شادیانه تان را ثبت می‌کنیم تا در فردای دیگر که تمام قوم و قبیله‌تان سر به زیر تاریخ بودند، به یاد تان بدهیم.
فصل ‌تان است، بر جنازه‌های‌مان پای بکوبید، برقصید، شادی کنید و شادیانه فیر کنید. اگر عبدالرحمان و حفیظ‌الله امین ماند، شما هم می‌مانید. هموطنی که هموطن نیستید.

ابراز نگرانی وزیر خارجه ایران از امنیت مراکز دیپلماتیک این کشور در افغانستان

شفقناافغانستان-حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان از امنیت نمایندگی‌های ایران در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار تأمین امنیت کامل این مکان‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، به دنبال حوادث تروریستی اخیر در افغانستان وزیر خارجه ایران ضمن اعلام مراتب همدردی خود با مردم افغانستان، از تهدیدات احتمالی نسبت به ساختمان سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری‌های ایران در هرات، مزارشریف، قندهار و جلال آباد ابراز نگرانی کرد و خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای آنها شد.

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و ارائه ارزیابی خود از تحولات امنیتی افغانستان، روابط دو کشور را مهم خواند و با تاکید بر اینکه دشمنان دو ملت افغانستان و ایران درصدد هستند با اقدامات خود به روابط دو کشور آسیب وارد سازند، اعلام داشت: به شما اطمینان می‌دهیم که نیروهای امنیتی افغانستان به طور کامل امنیت تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را تامین خواهند کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *