خانه / جشنواره / نگذارید ماکرون فرانسه را نابود کند
تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها در پاریس آغاز شد
تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها در پاریس آغاز شد

نگذارید ماکرون فرانسه را نابود کند

با حضور گسترده پلیس؛

تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها در پاریس آغاز شد
تظاهرات جلیقه زردها در شهر پاریس امروز نیز در اعتراض به ناکامی های دولت فرانسه با حضور گسترده نیروهای امنیتی و پلیس در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تظاهرات معترضان مردمی موسوم به جلیقه زردها در شهر پاریس پایتخت فرانسه در اعتراض به ناکامی های دولت پاریس هم اکنون در حال برگزاری است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، صدها معترض در «پاریس» پایتخت فرانسه هم اکنون در حال تظاهرات هستند.

تظاهرات جاری تنها یک هفته پس از آن در حال برگزاری است که «امانوئل ماکرون» برای بار دوم با کسب بیش از ۵۸ درصد از آراء موفق شد برای ۵ سال دیگر به ریاست جمهوری فرانسه برسد؛ موضوعی که با مخالفت تعداد زیادی از مردم کشورش همراه است.

تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها در پاریس آغاز شد

تظاهرات کنندگان در هفته های گذشته اعلام کرده بودند که علیه اقدامات دولت در خصوص همه گیری کرونا از جمله الزام به تزریق واکسن، واکسیناسیون کودکان و نیز قانون پیشنهادی «گذرنامه سلامت» از سوی دولت فرانسه معترض هستند.

مطابق با این قانون، همراه داشتن «گذرنامه سلامت» برای حضور در مکان‌های عمومی مثل رستوران‌ها الزامی بود؛ لذا فقط افراد واکسینه شده یا کسانی که تست کرونا منفی داشتند می‌توانستند از کافه‌ها، قطارهای درون شهری یا هواپیما استفاده کنند.

معترضان بر این باور بودند که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با این کار نوعی «دیکتاتوری سلامت» راه انداخته و مردم را مجبور می‌کند بر خلاف میل خود واکسن بزنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از ۱۷ ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد؛ ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش نهاد.

پارلمان فرانسه در ماه های گذشته پیش لایحه «ضد خرابکاری» دولت فرانسه که با هدف تشدید برخورد با اقدامات مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقد بودند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواهان استعفای او بودند.

کد خبر ۵۴۷۹۷۷۱

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا

🔻معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با میراث‌آریا:   ⭕تسهیلات ویژه و برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *